Coșmar pentru Maria Dragomiroiu și Sanda Ladoși. Solistele au plecat, în urmă cu patru zile, să susțină un concert în Nürnberg. La întoarcere au avut neplăcuta surpiză de a li se anula zborul din motive tehnice. Artistele au rămas blocate nu mai puțin de două zile, alături de alți 148 de pasageri, în Germania.
Maria Dragomiroiu și Sanda Ladoși au plecat, în urmă cu patru zile, să susțină un concert pentru comunitatea românească din Nürnberg, Germania. Au mers cu o companie low-cost și la întoarcere au avut parte de un adevărat coșmar, alături de alți 148 de români. Aeronava cu care urmau să se întoarcă în România s-a defectat și compania nu a găsit o alta cu care să o înlocuiască, așa că i-a cazat pe pasageri la hotel pentru o noapte.
Maria Dragomiroiu: „Ne plimbă ca pe oi!”
A doua zi, iar au venit la aeroport, au făcut din nou toate formalitățile și s-au urcat iar în avion. Dar surpriză, din nou nu au plecat! „Nu știm dacă plecăm azi sau nu dacă mergem iar la hotel. Ne plimbă ca pe oi.
De ieri ( 3 iunie), de la ora 4 dimineața, trebuia să plecăm. Am urcat în avion, dar a apărut o eroare la computer. Am stat o oră în avion. Era cald, copii mici care plângeau. Au zis să ne ducem la un hotel și să venim la 5 dimineața. Ne-am trezit cu noaptea-n cap, am urcat iar în avion și când au pornit motoarele a apărut, din nou, acea eroare. Suntem tot aici la aeroport și nimeni nu ne spune nimic. Ce să spun, este foarte obositor, nu e deloc ok să ne facă așa ceva.
Este umilitor pentru că nimeni nu spune nimic! S-a mai întâmplat și alaltăieri, nu s-a putut zbura. E o aiureal totală, o degringoladă! Nu știe nimeni dacă plecăm sau nu, suntem 148 de persoane, mulți cu copii mici. Nimeni de la WizzAir nu vine să ne spună, așteptăm”, a declarat Maria Dragomiroiu, la Romania TV.
Bebe Mihu, impresarul și soțul Mariei Dragomiroiu, prima reacție după incident: „E bătaie de joc”
După două zile de tergiversări și plimbat pe la hoteluri, artiștii împreună cu ceilalți pasageri s-au întors, cu chiu cu vai, în țară în cursul zilei de ieri, 4 iulie.
„Bine că am ajuns cu bine. Noi nu am mers la hotel, ne-am dus la cei care ne-au invitat să dormim. Înțeleg că la ceilalți pasageri le-au asigurat hotelul. Asociația de acolo de la festival, cei care ne-au invitat, ei pot să ceară despăgubiri pentru că ei ne-au cumpărat biletele.
Am ajuns după 24 de ore, dacă puteți să vă închipuiți! Atât ne-au ținut și nimeni nu știe să-ți dea o informație măcar! E o sfidare la adresa pasagerului, compania s-a întins prea mult. Ne-a adus de dimineață, la ora 6 la aeroport. Am plecat cu același avion pe care l-au reparat. Ne-au urcat din nou în el, au adus echipă de la Budapesta să-l repare.
Până la urmă, pilotul și cu un mecanic neamț au rezolvat problema. E bătaie de joc! Toate zborurile de la compania asta au avut azi întârziere”, a declarat, Bebe Mihu, impresarul și soțul Mariei Dragomiroiu, revoltat, pentru Click!
Reacția companiei Wizz Air, după episodul din Germania
„Wizz Air confirmă că zborul W4 3102 de la Nurnberg la București Otopeni, din 3 iulie, a fost reprogramat pentru 4 iulie, deoarece aeronava care opera zborul a trebuit să fie supusă unor verificări tehnice neplanificate.
Pasagerii au fost informați despre situație și li s-au oferit cazare și vouchere pentru alimente, conform regulamentului. Pe 4 iulie, aeronava avea în continuare nevoie de verificări tehnice, astfel că zborul a fost amânat din nou.
După ce a fost repusă în folosință, aeronava a decolat și a aterizat la București la ora locală 16:50. Wizz Air își cere scuze pasagerilor afectați de această situație și reamintește că siguranța pasagerilor, a echipajului și a aeronavei este prioritatea sa și că face tot ce îi stă în putință pentru a evita și reduce întârzierile”, au precizat reprezentanții companiei Wizz Air, pentru Click!.
Ce despăgubiri poți cere dacă ți s-a anulat zborul
Vara, în perioada concediilor, astfel de situații apar inevitabil. Sunt zboruri multe, de linie sau charter, aeronavele sunt suprasolicitate, temperaturile sunt ridicate, iar aeroporturile aglomerate până la refuz. Toate companiile aviatice se lovesc de astfel de situații neplăcute. Zilele trecute, o aeronava Tarom a suferit o defecțiune la bord, iar pasagerii au fost ținuți circa 3 ore la bord fără aer condiționat.
Este important de știut că, în cazul în care zborul are o întârziere semnificativă sau este anulat, pasagerii pot cere reprogramarea cursei și despăgubiri din partea companiei aeriene. În funcție de distanța rutei zborului, se poate acorda o despăgubire de până la 600 de euro.