A fost descoperită o planetă care teoretic ar fi locuibilă. „E de mărimea lui Venus și nici măcar nu este departe de Terra”

Oamenii de știință din Marea Britanie au descoperit o nouă planetă, denumită Gliese 12b, care ar putea susține viața și care „nu se află atât de departe de Terra”, transmite Sky News.

La nici 3 zile de la alegeri, Tudorică de la Păuleşti a dat startul ilegalităților! Mită pentru USR-iştii care îl ajută să formeze majoritatea în Consiliul Local

Temperatura de pe Gliese 12b este de aproximativ 42 de grade, ceea ce înseamnă că ar fi locuibilă. De fapt, este una dintre puținele planete cunoscute unde oamenii ar putea supraviețui, teoretic.

Mai suntem sănătoşi la cap? Primărița PNL Ioana Neagu (Valea Călugărească), gest incalificabil! Fericită că a pus mâna pe ciolan, acum îşi bate joc de Biserică şi obiceiurile sfinte

O echipă de oameni de știință din întreaga lume a folosit un satelit de cercetare al NASA pentru a observa planeta care orbitează în jurul stelei sale. Le-a luat mai puțin de un an pentru a calcula apoi dimensiunea, temperatura și modul în care se mișcă.

Marele eşec numit Bogdan Nica: O campanie dezastruoasă care a costat PNL Primăria Ploieşti

„Planetele mai mici sunt foarte greu de găsit. Vrem să știm mai multe despre planetele de dimensiunea Pământului, astfel încât să putem înțelege câte alte Pământuri sunt acolo. Detectarea uneia atât de aproape este foarte interesantă, deoarece ne permite să facem o analiză ulterioară a atmosferei, astfel încât vom putea afla multe mai multe despre aceasta”, a explicat un cercetător.

Gliese 12b este relativ aproape din punct de vedere spațial, la doar 40 de ani lumină distanță. Cu toate acestea, ca să putem ajunge acolo ne-ar lua de ani, folosind chiar cea mai rapidă navă a noastră spațială.

Planeta, care are aproximativ aceeași dimensiune cu Venus, orbitează în jurul soarelui său la fiecare 12,8 zile. Soarele, numit Gliese 12, este o pitică roșie rece situată în constelația Pești.

Următorul pas este ca echipa să examineze atmosfera planetei și să afle dacă este similară cu cea a Pământului.

„Ar putea fi, de fapt, o planetă fără atmosferă, ceea ce ar însemna că nu este atât de locuibilă”, a mai explicat un cercetător.

Ai o informație care poate deveni ştire?
Scrie-ne pe WhatsApp sau Telegram: 0726.080.191