Articole vestimentare realizate manual în Câmpina, acum disponibile în comerțul electronic

Articole vestimentare realizate manual în Câmpina, acum disponibile în comerțul electronic

De mai mulți ani, se observă creșterea interesului românilor pentru produsele de îmbrăcăminte și încălțăminte, precum și pentru accesoriile de modă fabricate în România în mici ateliere. Acest trend demonstrează întoarcerea publicului spre produsele locale, care nu numai că sprijină economia românească în mod direct, dar înglobează calitate foarte ridicată și pasiunea oamenilor care realizează astfel de articole prin muncă manuală.

Evz.ro: Cum au motivat judecatorii de la Tribunalul Bucuresti achitarea in dosarul inventat de Lucica Onea

 

Castrul roman de la Drajna de Sus, acceptat in Programul „Romania atractiva”. Care sunt beneficiile

Alegerea produselor regionale nu contrazice spiritul comunitar al Uniunii Europene. Din contră, la nivel european se promovează economiile în plan local, dezvoltarea generală prin acțiune la nivel regional, cu focus inclusiv pe micii antreprenori care stau la baza economiei. Astfel, este vorba despre naționalism în cel mai pozitiv mod, social și economic, pentru dezvoltare sustenabilă. Să nu uităm că alegerea de produse fabricate local generează economii importante în plan energetic (mai ales pentru partea de transport), reducându-se nivelul poluării mediului înconjurător – un element central în noua politică a Uniunii Europene.

Cand o sa infunde puscaria „Zdreanță”? Fostul procuror „Portocala”, acuzat de santaj: Ofiterul DGA Ionut Radulescu sustine ca procurorul Mircea Negulescu i-a cerut bani unui afacerist ca sa nu-l „paradeasca”

 

Un bun exemplu de afacere pentru economie sustenabilă este firma SC Traditional Roiiart SRL, cu sediul în Câmpina, județul Prahova, care realizează articole vertismentare lucrate manual, bazându-se inclusiv pe materiale produse în România. În prezent, firma antreprenorială fondată de Carmen Alina Pătrașcu creează în mod special ii și rochii cusute manual, tradiționale, dar și stilizate, majoritatea unicat, atât pe pânză albă, cât și pe pânză colorată. Iile sunt destinare femeilor, bărbaților și copiilor.

 

Planuri mari de dezvoltare pentru această mică afacere

 

Același atelier din Prahova produce încălțăminte croșetată, expadrile și ghetuțe, dar și bijuterii croșetate. Așadar, gama de produse include îmbrăcăminte, încălțăminte și chiar accesorii de modă, totul bazat pe tradiții românești. „În plan sunt și alte proiecte, legate de colaborarea pentru a țese fote, realizarea de accesorii, dar și de alte obiecte vestimentare care să implice materiale produse în România, stofe și pânze românești. Toate produsele vor fi realizate manual”, explică antreprenoarea.

 

 

Carmen Alina Pătrașcu a deschis firma spre finalul anului 2020, după ce a căutat modele de ii și alte produse la femei care cos în zona Câmpina – Breaza. „Cel mai mult m-a inspirat bunica mea, care a lucrat doar câțiva ani la Arta Casnică în Breaza. De la ea am moștenit gustul pentru frumos, însă concret de la mama am învățat să cos. Mamaia mea moștenise un război de țesut covoare ,furca cu fuior ,de la străbunica. A țesut covoare în război, pe care ni le-a lăsat moștenire, a brodat lenjerii de pat, a tricotat și croșetat, a cusut ii, a croit și cusut la mașină rochii. Fiind prima nepoată, am fost privilegiată și am beneficiat de frumusețile ce-i ieșeau din mâini, cât a fost în putere. Foarte dragă îmi este o rochiță vernil pe care mi-a cusut floricele, în urma acului. Regret că nu am conștientizat, tânără fiind, cât a trăit, să fi învățat „secrete” de la ea”, mărturișește creatoarea afacerii antreprenoriale bazate pe tradițiile românești în domeniul vestimentar.

 

Pasiune din copilărie, acum transformată într-o activitate economică

 

Povestea lui Carmen Alina Pătrașcu se potrivește probabil cu experiențele multor persoane pasionate de croitorie în copilărie sau / și care au ajuns să lucreze în acest domeniu, la firme care cel mai probabil produc articole pentru mărci consacrate. Însă diferența constă în curajul de a duce pasiunea mai departe, spre o activitate economică, asumându-și desigur riscurile aferente.

 

„Copil fiind, îmi plăcea să adun toate resturile de materiale de la o mătușa care era croitoreasă și să-i fac surorii mele rochițe pentru păpuși, dar și să-i îmbrac pe verii mei cu rochii pe care le găseam în șifonierul bunicii, pe care bineînțeles le accesorizam cu mărgele sau eșarfe. Inconștient, totul a plecat de la vârsta de 10 ani, iar apoi a existat mereu o preocupare pentru asta. Am știut din instinct să apreciez caliatea unui material și, odată cu apariția pe piață a cât mai multor nuanțe de culori, am fost fascinantă de posibilitățile creative. La 42 de ani, aflându-mă într-un moment sensibil al vieții, mi-am dat seama că trebuie să mă descopăr, să am o preocupare și am început această mică afacere, fără un plan coerent, cu bani împrumutați și cu multă pasiune și implicare”, mai spune Carmen Alina Pătrașcu, care momentan lucrează la producția de produsele vestimentare alături de mama sa și alte câteva colaboratoare.

 

Tradiția merge mai departe, cu maximă atenție la detalii, cu accent pe calitatea cât mai ridicată. O provocare complicată pentru această mică afacere o reprezintă, dincolo de partea de producție, zona de promovare și vânzare. Nu există fonduri pentru marketing și nici personal specializat, așadar afacerea crește încet, prin vânzări directe, atât online prin social media (nu există momentan un magazin virtual propriu), cât și la târguri, unde o problemă este legată de taxele ridicate solicitate de organizatori.

 

Produse românești, disponibile pe platforma de comerț electronic stilulmeu.ro

 

De curând, firma producătoare de articole de vestimentație în spirit românesc a inițiat o colaborare cu stilulmeu.ro, platformă de comerț electronic dedicată producătorilor și comercianților locali de îmbrăcăminte, încălţăminte, accesorii, obiecte de decorațiuni interioare, cadouri, din regiunea Sud-Muntenia (județele Argeș, Călărași, Dâmbovița, Giurgiu, Ialomița, Prahova și Teleorman).

 

Demn de subliniat este că stilulmeu.ro este o afacere socială implementată în cadrul proiectului „SEED – Social Economy Entrepreneurship Development”, POCU/449/4/16/128496, Linia de finanțare: POCU 2014-2020, Axa prioritară „Incluziunea socială și combaterea sărăciei”, Operațiunea „Consolidarea capacității întreprinderilor de economie socială de a funcționa într-o manieră auto-sustenabilă”, de către CHOOZFIT SRL.

 

Prin prisma noului proiect stilulmeu.ro, afaceri antreprenoriale românești precum SC Traditional Roiiart SRL ajung mai ușor în fața consumatorilor, folosind resurse moderne din mediul online pentru promovare și vânzări efective. Platforma este de real folos și pentru clienți, care au acces rapid la produse românești de înaltă calitate. Este sprijinită activ economia românească, producția locală de articole de diverse tipuri. În mod firesc, micile afaceri reprezintă de fapt motorul unei economii sănătoase, sustenabile, astfel că au nevoie de sprijin prin mecanisme moderne. Antreprenorii români din producție și comerț de diverse feluri de bunuri pot folosi acum resurse legate de tehnologia digitală, așa cum se întâmplă în țările dezvoltate din Uniunea Europeană.

 

.

 

 

Ai o informație care poate deveni ştire?
Scrie-ne pe WhatsApp sau Telegram: 0726.080.191