Cel mai lung pod rutier și feroviar din Europa care unește două țări. Construcția lui a costat 4 miliarde de euro

Cel mai lung pod rutier și feroviar din Europa care unește două țări. Construcția lui a costat 4 miliarde de euro

Podul Øresund, cunoscut și sub numele de Øresund Link, cea mai lungă structură rutieră și feroviară combinată din Europa, leagă Copenhaga de Suedia. Pentru construirea acestui pod rutier-feroviar de aproape 16 kilometri, au fost investiți nu mai puțin de 4 miliarde de euro.

VIDEO/ George Simion: „Mircea Cosma mi-a propus în 2016 să devin parlamentar, pentru prima oară. Ne uneau proiectele unioniste pentru Basarabia”

Podul Øresund leagă două națiuni europene printr-o conexiune feroviară și rutieră, dar va trebui să scoți din buzunar o taxă uriașă dacă dorești să îl traversezi. Deschis în 2000, podul lung de aproape 16 kilometri unește Malmö din Suedia de insula daneză Peberholm, situată în strâmtoarea Øresund, între Danemarca și Suedia.

Consiliul Județean Prahova deblochează proiectul gazelor naturale pe Valea Slănicului: investiția de 60 de milioane de euro avansează

Podul se întinde pe o lungime de 8 km în Suedia unde, de pe insula artificială de la mijlocul strâmtorii, își continuă traseul de 4 km pe sub ape, printr-un tunel, și iese la suprafață pe insula daneză Amager.

Jaf pe fata! Balastierele ilegale continua sa fure, in ciuda controalelor repetate ale autoritatilor!

Costul inițial al acestui superb pod a fost de nici mai mult nici mai puțin de 4 miliarde de euro, finanțat atât de guvernul suedez, cât și de cel danez. Bineînețeles, până în anul 2037, ambele guverne își propun să recupereze costurile proiectului din taxa cerută pentru a fi traversat podul.

Mai exact, taxa de trecere variază de la aproape 31 de euro pentru motocicliști, la aproape 60 de euro pentru mașini, în timp ce rulotele sau camionetele sunt taxate cu 220 de euro. Deși taxele nu sunt deloc mici, în anul 2022, peste de vehicule rutiere au traversat podul Øresund, potrivit tabloidului britanic Mirror.

Construcția podului Øresund a început în anul 1995, iar acesta a fost inaugurat oficial 5 ani mai târziu, în iulie 2000. Finalizarea podului a fost sărbătorită în anul 1999, iar primele persoane care au inaugurat acest drum au fost Prințul Frederik al Danemarcei și Prințesa Victoria a Suediei, cei doi întâlnindu-se fix la jumătatea podului pentru a celebra momentul.

Cum am menționat, deschiderea sa oficială a avut loc la data de 1 iulie 2000, de către regina Margrethe a II-a a Danemarcei și regele Carl al XVI-lea Gustaf al Suediei. Atât de importantă este semnificația acestui pod pentru relațiile suedezo-daneze, încât a apărut în diverse emisiuni TV și alte evenimente de cultură pop, precum serialul „The Bridge”.

Ai o informație care poate deveni ştire?
Scrie-ne pe WhatsApp sau Telegram: 0726.080.191