Cine este profesoara-eroină din Târgu Mureș. Briena Stoica lucrează gratis cu elevii: „Am simțit că nimeni nu are curaj”

Cine este profesoara-eroină din Târgu Mureș. Briena Stoica lucrează gratis cu elevii: „Am simțit că nimeni nu are curaj”

Briena Stoica, o profesoară de limba engleză din Târgu Mureș, lucrează gratuit cu elevii săi, pe care îi îndeamnă să-și obțină certificatul de limbă străină. Faptul că îi pasă de cei cărora le predă o arată și faptul că s-a numărat, în 2018, printre profesorii Merito, inițiativa care premiază cele mai implicate cadre didactice. La Colegiul Național Alexandru Papiu Ilarian predă din 2004, iar din 2014 este și evaluator național Cambridge.

Bănicioiu, „paradit” doar cu denunțul lui Cocoş. Victor Ponta dezvaluie cum a fabricat DNA dosarul ex-ministrului Nicolae Banicioiu, achitat in prima instanta: „Pro Romania si PMP trebuiau eliminate din Parlament”

Cadrul didactic spune că unul dintre motivele pentru care elevii nu se implică prea mult la școală este și faptul că ei au tot felul de persoane care au reușit să facă bani și fără să studieze. „Elevii de gimnaziu au deja repere tot felul de indivizi care o duc foarte bine fără școală, fără educație formală. Li se perindă prin fața ochilor constant imaginea succesului obținut ușor, clădit prin evitarea modelului tradițional de educație. Li se promite acestor copii că pot ajunge repede bogați fentând școala, sistemul, disciplina studiului. Mi se pare îngrijorător să aflu de la elevii mei că timpul mediu petrecut de ei dând scroll pe telefon este de 4-5 ore zilnic, iar în compania jocurilor video, multe alte ore pe parcursul unei zile de școală”, spune ea.

Surse/ Licitație măsluită, la CJ Prahova: Vicele Cristian Apostol a dat ordin ca firma unei foste consiliere PNL să câştige transportul de persoane în Prahova

Ce ar trebui să reflecte nota

Cadrul diactic consideră că, nota trebuie să reflecte trei aspecte: cunoaștere, calitate și efort. Ea a ajuns la concluzia aceasta în urma unui proiect de cercetare al Universității Harvard, la care a participat împreună cu elevii săi. „Ar trebui însă să ne simțim nedreptățiți și când confirmăm prin note maxime cunoaștere minimă. Îi încurajez pe copiii mei și pe elevii mei să fie mereu cinstiți cu ei înșiși și să privească dincolo de cifre la ceea ce știu, la calitatea muncii lor și efortul pe care l-au depus”, mai spune aceasta.

Hidro Prahova continuă să îşi bată joc: Mii de prahoveni, lăsați fără apă potabilă. De vină e… seceta!

„Am simțit că nimeni nu are curaj să facă reforme vizionare”

Profesoara consideră că pentru această situație este de vină și sistemul de educație românesc, dar și faptul că cei din Ministerul de Educație sunt lipsiți de curaj. „Am simțit că nimeni nu are curaj să facă reforme vizionare, pe termen lung. Știu că și în Finlanda, înainte să ajungă un reper pentru lumea întreagă, sistemul de educație a fost zdruncinat de niște reforme, care nu au fost întâmpinate numai cu entuziasm, ci au fost și proteste și critici dure. Totuși, dacă direcția a fost limpede, dacă au știut încotro merg pentru că s-au bazat pe studii, pe cercetare, pe știință, atunci au avut curajul să își asume deciziile și reforma”, crede cadrul didactic, intervievat de Școala9.

Ai o informație care poate deveni ştire?
Scrie-ne pe WhatsApp sau Telegram: 0726.080.191