Clienţii din supermarketuri, înşelaţi la raft! Produse înjumătățite la gramaj, cu prețuri umflate!

Clienţii din supermarketuri, înşelaţi la raft! Produse înjumătățite la gramaj, cu prețuri umflate!

Clienţii care îşi cumpără zilnic mâncare din supermarket au observat o nouă strategie prin care sunt păcăliţi „la buzunar”.

Bănicioiu, „paradit” doar cu denunțul lui Cocoş. Victor Ponta dezvaluie cum a fabricat DNA dosarul ex-ministrului Nicolae Banicioiu, achitat in prima instanta: „Pro Romania si PMP trebuiau eliminate din Parlament”

Practic, capcana în care cad oamenii este dublă: produsele s-au şi scumpit, iar gramajele s-au înjumătăţit.

Surse/ Licitație măsluită, la CJ Prahova: Vicele Cristian Apostol a dat ordin ca firma unei foste consiliere PNL să câştige transportul de persoane în Prahova

Atenţie la pachetele de unt!

Hidro Prahova continuă să îşi bată joc: Mii de prahoveni, lăsați fără apă potabilă. De vină e… seceta!

De exemplu, prețul la unt a crescut din nou, însă de această dată și cantitatea este înjumătățită. Astfel, untul, care se vindea la 200 de grame, este acum ambalat la doar 100 de grame.

Mai mult decât atât, retailerii l-au și scumpit, în așa fel încât să nu își dea seama clienții, anunţă postul Realitatea Plus.

Dacă un pachet de unt costa până acum 7, 10 sau chiar 12 lei, în funcție de producător, acum oamenii sunt nevoiți să plătească între 7 și 8 lei doar pentru jumătate din cantitatea inițială.

Ce este „waterbed effect”

Bogdan Chirițoiu, președintele Consiliului Concurenței, recunoaște faptul că retailerii au crescut prețurile la alte produse pentru a compensa limitarea adaosului comercial la alimentele de bază.

 

S-a produs un „waterbed effect”.

 

„Dacă te așezi pe salteaua de apă, ea se lasă într-o parte și crește în altă parte. Este ceea ce în economie se numește ‘waterbed effect’”, a declarat președintele Consiliului Concurenței.

 

Întrebat dacă a observat creșteri de prețuri la alte produse, poate non-alimentare, în această perioadă în care Guvernul a limitat adaosul comercial la anumite alimente de bază, președintele Consiliului Concurenței a spus că da.

 

„Ţeapa” plafonării TVA

Adaosul comercial la alimentele de bază a fost plafonat, la data de 1 februarie, pentru încă 60 de zile. Măsura stabileşte la maximum 5% adaosul comercial pentru unele produse alimentare.

 

Problema este că prețurile a nouă categorii de produse alimentare de bază din lista celor pentru care se aplică un adaos comercial plafonat s-au mărit în ianuarie față de decembrie cu până la 3%.

 

Ce produse s-au scumpit:

prețul mediu al fructelor proaspete a crescut cu 3,3% față de luna anterioară și cu 9,9% față de ianuarie 2023

legumele și conservele de legume s-au scumpit cu 3,2% față de decembrie și cu 8,7% față de perioada similară a lui 2023

cartofii s-au scumpit și ei cu 2,7% într-o singură lună ajungând să coste cu 9,6% mai mult decât în perioada similară a anului trecut.

carnea de porc s-a scumpit și ea ușor, cu 1,7% față de decembrie și cu 10,8% comparativ cu perioada similară a anului trecut.

laptele de vacă este, de asemenea, cu 1,3% mai scump decât în decembrie

ouăle erau în ianuarie cu 1% mai scumpe decât în decembrie

s-au mai observat scumpiri la: carnea de pasăre (0,5%), brânza de vacă telemea (0,83%), pâine (0,1%).

Ai o informație care poate deveni ştire?
Scrie-ne pe WhatsApp sau Telegram: 0726.080.191