Video interviu/ Cine este Octavian Sandu, candidat pe listele PSD Prahova la Camera Deputatilor
Hamburger cu carne de plastic la McDonald’s, da ați citit bine.
O bucuresteanca a avut parte de cea mai urâtă experință, într-un restaurant McDonald’s, iar intamplarea a fost povestita de publicatia Puterea.
„Am cumpărat un sandviș de la McDonald’s, la un restaurant din București, iar carnea, în loc să fie din pui, era din plastic. Acest articol sperăm să ajungă la cât mai multă lume și la toate autoritățile competente, cărora le solicităm să ia toate măsurile necesare.
Ieri, la Restaurantul Mc Donald’s Valea Cascadelor din sectorul 6 din București am avut parte de o situație halucinantă.
I-am cumpărat copilului meu un sandviș cu pui crispy. Prima reacție a copilului: “Mama, asta nu e carne”. A gustat de două ori, am gustat și eu … Era o ”carne albă”, care în interior avea niște firișoare roz închis spre ciclam. Ce credeți ca erau?! Niște firicele de plastic! Elastice. Un cauciuc care se întinde exact a un elastic. Așa cum se destramă un elastic, fix așa arătau firicelele de plastic din hamburgerul McDonald’s.
Plasticul ingerat este extrem de periculos pentru sănătatea oamenilor, avertizează medicii.
Hamburger cu carne de plastic la McDonald’s în București: Cum a reacționat șefa restaurantului
M-am dus la șefa restarantului și am întrebat-o ce e cu acel sandvișcu care are plastic sau cauciuc în loc de carne. A rămas surprinsa și mi-a smuls, aproape, tava din față, cu un zâmbet fals și rece. A spus că oprește sandvișul pentru probă, ca să-l trimită mai departe, că arată ciudat rau, într-adevar.
A vrut sa ne ofere orice alt sandviș, dar copilul nu a mai vrut. La insistențele șefei de restaurant, copilul a acceptat un Mc Puișor, pe care l-a aruncat imediat. Avea fix aceeaași textură ca și sandvișul dat. Am ieșit din restaurant, iar copilul a spus: “Adio! Niciodată nu mai calc într-un McDonald’s!”
Washington Post: Unele produse McDonald’s conțin materiale plastice
Se pare că experiența mea de ieri nu este nici o halucinație de-a mea și nu este nici ceva nou pentru lanțul de rastaurante de tip fast-food. În anul 2021, prestigioasa publicație americană Washington Post a publicat un studiu, din care reieșea că în mâncarea de la restaurantele McDonald’s și din alte lanțuri de restaurante celebre s-au găsit urme de materiale plastice, extrem de periculoase pentru sănătate.
„Cantități mici de substanțe chimice industriale numite ftalați (pronunțat THA-lates), care sunt folosite pentru a face plasticul moale, au fost găsite în mostre de alimente de la restaurante populare, inclusiv McDonald’s, Pizza Hut și Chipotle.
Cercetătorul de la Universitatea George Washington, Lariah Edwards, profesorul Ami Zota și colegii săi au achiziționat 64 de produse fast-food de la lanțurile naționale de burgeri McDonald’s și Burger King; lanțurile de pizza Pizza Hut și Domino’s; și lanțurile Tex-Mex Taco Bell și Chipotle, din apropiere de San Antonio. Cercetărorii au găsit substanțe chimice nocive în majoritatea probelor colectate. Ftalații sunt legați de probleme de sănătate, inclusiv perturbări ale sistemului endocrin și probleme de fertilitate și reproducere, precum și risc crescut pentru tulburări de învățare, atenție și comportament la copii”, scrie Washington Post. Studiul integral și numele celorlalte lanțuri de restaurante, unele prezente și în România, le găsiți AICI.
Restaurantul Mc Donald’s de la Piața Romană a fost închis, recent, de Protecția Consumatorilor
Comisariatul pentru Protecția Consumatorilor Municipiul București (CPCMB) a desfășurat, în primele zile ale acestui an, acțiuni de control la două cunoscute lanțuri de fast-food din Capitală: McDonalds și KFC, deținute de operatorii economici Premier Restaurants Romania SRL, respectiv US Food Network SA.
În urma neregulilor constatate, care afectau interesul economic al consumatorilor, comisarii CPCMB au aplicat amenzi contravenționale în valoare de 15.000 lei și au dispus măsurile complementare de
– oprire temporară a desfășurării activității până la remedierea abaterilor
– remediere a deficientelor de informare, în termen de 30 de zile, de la data controlului.
„Furatul la cântar sau cu ocaua păreau lucruri apuse de pe vremea lui Cuza. Sunt convins că nu compania mamă îndeamnă la furt, dar iată că se dovedește că ar fi trebuit să se implice mai mult pentru ca aceste situații să nu apară. Ce mi se pare cel mai ciudat, este faptul că niciodată nu e favorizat consumatorul, când apar astfel de abateri. Permanent cel care pierde este acesta, iar cel care câștigă este operatorul economic. Transmitem, astfel, un mesaj, la începutul acestui an, că nu vom schimba abordarea decât în mai ferm”, a declarat Horia Constantinescu, președintele Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor.
SURSA FOTO: ANPC
SURSA FOTO: ANPC
Care au fost neregulie constatate la McDonald’s
– Existența unor neconcordanțe în defavoarea consumatorilor, în ceea ce privește gramajul porțiilor de cartofi prăjiți, gramajele declarate fiind mai mari decât cele constatate în urma cântăririi produselor gata de consum, prin sondaj
– Existența unor diferențe, în defavoarea consumatorilor, la băuturile răcoritoare comercializate de la dozator, în sensul că nivelul de lichid nu atingea marcajul înscris pe pahar
– Lipsa mentiunii asupra ingredientelor cu potențial allergen, în lista de pretțri cu informații privind denumirea, gramajul și prețul produsului, din vecinătatea caselor de marcat
– Lipsa mentiunii asupra gramajului produselor, pe panoul tactil interactiv de prezentare și comandă a produselor
– Folosirea unot agregate frigorifice cu acumulări de impurități, resturi alimentare, praf în strat grosier, exfolieri de vopsea, chedere rupte și grilaje cu rugină.