Industria cu care România a ajuns pe locul 2 în Europa. Prea puţini din ţară se bucură însă de produse: „Majoritatea sunt vândute în Occident”

Industria cu care România a ajuns pe locul 2 în Europa. Prea puţini din ţară se bucură însă de produse: „Majoritatea sunt vândute în Occident”

Din Timişoara, Deva şi Reşiţa pleacă cele mai multe biciclete româneşti spre ţările europene. Puţine rămân în ţară. Deşi după pandemie am pedalat mai mult, comercianţii spun că nu mai au acum clienţi. 

Se lucreaza „la foc automat” pe Bulevardul Castanilor. A fost decopertat asfaltul vechi aproape în totalitate

Din România, direct la export

„Statisticile spun că aproximativ 60% dintre români aleg să nu folosească bicicleta. Principalele motive pentru care românii evită acest mijloc de transport sunt infrastructura precară, dar şi faptul că avem o accesibilitate scăzută. Nu prea avem unde să o lăsăm în siguranţă, spun specialiştii”, transmite Ingrid Tîrziu, reporter Observator.

Nu o fi Volosevici „pe sufletul” tuturor, dar şi nouă ne place să găsim probleme la soluții! Cum o dai, tot nu e bine…

„Ceva mai lent în ultimii doi ani, din cauza crizei, care afectează toate sectoarele, şi a puterii de cumpărare ceva mai scăzute în România. Majoritatea bicicletelor sunt vândute în Occident, unde piaţa este extrem de mare comparativ cu ce se întâmplă la noi”, spune Răzvan Teodorescu, proprietarul unui magazin de biciclete.

Un student de la UPG, dealer de droguri în Ploieşti. Tânărul şi iubita lui au primit închisoare cu suspendare şi muncă în folosul comunității

Răzvan şi-a transformat pasiunea în job

Răzvan este fost ciclist de performanţă. În timp, şi-a transformat pasiunea în job, iar acum încearcă să le insufle altora pasiunea pentru pedalat. „Bicicleta ar trebui să reprezinte un mijloc de transport. O navetă. Traficul şi situaţia din oraşele mari, din păcate nu este cea mai fericită. Doamnele sunt reticente în a folosi bicicleta în trafic, pentru că nu se simt în siguranţă”, explică Răzvan Damian, antrenor de ciclism.

„Dacă autorităţile vor face gesturi semnificative, adică investiţii şi reglementări serioase, atunci cetăţeanul de rând va accepta că estre creată condiţia de siguranţă şi confort”, crede George Culda, Federeraţia Bicicliştilor din România.

Cât costă o bicicletă nouă

O bicicletă dotată, de nivel mediu, poate ajunge până la de lei. Pentru cei care vor o altfel de experienţă, noul trend îi îndreaptă către bicicletele electrice, care au chiar şi sistem de frânare ABS. 

În România, astfel de biciclete se produc la Timişoara. 

„Te ajută foarte mult, îţi creează posibilitatea să parcurgi distanţe între 60 şi 100 de km. Poţi să faci trasee foarte solicitante de munte. Poate oricine, cu un pic de antrenament. ABS-ul îţi dă control în zonele cu aderenţă foarte scăzută”, spune Mircea Florescu, proprietarul unui magazin de biciclete.

România ocupă locul doi în clasamentul producătorilor de biciclete din Europa, cu peste 2,6 milioane de exemplare produse anul trecut, urmată de Italia, Germania şi Polonia. Prima în top este însă, Portugalia, cu 2,7 milioane de bicilete produse în ultimul an. 

Ai informatii despre un consumator/dealer de droguri? Trimite-ne detaliile si vom transmite sesizarea organelor abilitate! Asiguram anonimatul tuturor cititorilor nostri! Click aici!

    Ai o informație care poate deveni ştire?
    Scrie-ne pe WhatsApp sau Telegram: 0726.080.191