Mai multe asociații de elevi critică noua lege învățământului preuniversitar: ‘Este alambicată și generează confuzii’

Mai multe asociații de elevi critică noua lege învățământului preuniversitar: ‘Este alambicată și generează confuzii’

Mai multe asociații de elevi critică proiectul noii variante a legii învățământului preuniversitar și solicită ferm modificarea ei: „Proiectele publicate sunt într-un stadiu cel puțin la fel de dezastruos ca forma lor inițială, având multiple măsuri care vin complet în detrimentul elevilor”.

VIDEO/ Ciucă se distanțează de Iulian Dumitrescu, cercetat pentru corupție: „Instituțiile statului să-şi facă treaba!”

 

Iulian Dumitrescu are INTERZIS la Consiliul Judetean: Procurorii DNA i-au dat inca 60 de zile de control judiciar

„Proiectele publicate sunt într-un stadiu cel puțin la fel de dezastruos ca forma lor inițială, având multiple măsuri care vin complet în detrimentul elevilor. La nivelul reglementării transportului elevilor, pare că autorii legilor au decis să arunce niște termeni pe care nu îi înțeleg pe deplin în lege. Astfel, se discută despre decont, despre contracte, despre licențe, și mai apoi despre curse regulate. De la un articol la altul, se vine cu o contradicție nouă, legea fiind alambicată și generând confuzii mai mari decât orice altă lege de până acum în acest domeniu”, potrivit unui comunicat semnat de Asociația Elevilor din Constanța (AEC), Asociația Elevilor din București și Ilfov (AEBI), Asociația Elevilor din Timiș (AETm), Asociația Vâlceană a Elevilor (AVE) și Asociația Elevilor din Bacău (AEBc).

Dispreț total/ Consiliul Județean Prahova şi-a bătut joc de ploieşteni în ultimii ani. De ce nu s-au asfaltat străzile: CJ a alocat Ploieştiului 100.000 lei, în bătaie de joc, in 2023

Conform semnatarilor, bursele elevilor sunt suprareglementate într-un mod inoportun, fiind introduse criterii pentru acordarea lor la nivelul legii.

 

„Mai mult, în ciuda suprareglementării, sursa de finanțare și modul de asigurare al burselor concret, precum și rolul pe care autoritățile locale îl vor avea în acest mecanism.

Similar anunțurilor făcute pe surse în cursul săptămânii, Ministerul Educației propune introducerea unui examen de admitere la licee care să poată fi organizat de orice liceu, nu doar de colegiile nationale. Subiectele sunt realizate tot la nivel național, deci practic se dorește o dublare a examenului de Evaluare Națională.

Ne poziționăm ferm împotriva acestei măsuri, având în vedere că nu există niciun argument sau o analiză din care să putem deduce faptul că Evaluarea Națională la acest moment nu este suficientă, și că dublarea ei va ajuta elevii. Ba mai mult, studiile și recomandările internaționale din domeniul educației sugerează faptul că examenele cu miză mare nu ar trebui susținute la o vârstă atât de mică. Nu în ultimul rând, apreciem faptul că proiectul dorește suprimarea mișcării de reprezentare a elevilor și a consultării reale cu beneficiarii educației. La nivelul proiectului, toate articolele preluate din Legea nr. 1/2011 unde era reglementată consultarea cu asociațiile elevilor au fost modificate.

Până și în elaborarea Statutului Elevilor, document care vizează în mod direct beneficiarii, a fost înlăturată obligativitatea consultării acestora. Solicităm ferm Ministerului Educației și Guvernului României să nu transmită către Parlament proiectul în forma actuală, și să modifice toate problemele semnalate”, se menționează în finalul comunicatului.

Ai o informație care poate deveni ştire?
Scrie-ne pe WhatsApp sau Telegram: 0726.080.191