Misiune dramatică de salvare în Oceanul Atlantic. Franța a trimis un robot care se poate scufunda până la 6.000 de metri

Misiune dramatică de salvare în Oceanul Atlantic. Franța a trimis un robot care se poate scufunda până la 6.000 de metri

Garda de Coastă americană confirmă că s-au auzit zgomote subacvatice în timpul căutărilor submarinului dispărut în Atlantic în drum spre epava Titanicului. Este prima confirmare oficială din partea autorităților americane, după ce CNN a transmis marți, citând o notă internă, că s-au auzit zgomote regulate „ca niște bătăi”. Sursa zgomotelor este necunoscută, a precizat șeful Gărzii de Coastă. Miercuri seara, la locul operațiunilor de salvare va ajunge și un robot trimis de francezi care se poate scufunda la de metri. Pasagerii submersibilului ar mai avea oxigen până joi la prânz.

Bănicioiu, „paradit” doar cu denunțul lui Cocoş. Victor Ponta dezvaluie cum a fabricat DNA dosarul ex-ministrului Nicolae Banicioiu, achitat in prima instanta: „Pro Romania si PMP trebuiau eliminate din Parlament”

Șeful Gărzii de Coastă americane, contraamiralul John Mauger, a declarat miercuri, la CBS, că operațiunea de căutare este complexă și că nu este cunoscută încă sursa zgomotelor înregistrate de un sonar la un interval regulat de 30 de minute. 

Surse/ Licitație măsluită, la CJ Prahova: Vicele Cristian Apostol a dat ordin ca firma unei foste consiliere PNL să câştige transportul de persoane în Prahova

Mauger spune că există o mulțime de obiecte metalice pe fundul oceanului – și de aceea este important ca experți care înțeleg ce s-ar putea afla în spatele acestor „bătăi” să se alăture misiunii de salvare.

Hidro Prahova continuă să îşi bată joc: Mii de prahoveni, lăsați fără apă potabilă. De vină e… seceta!

„Sunt un semn pe care îl urmărim”, a mai spus Mauger.

El a adăugat că operațiunea de căutare va continua „atâta timp cât va exista o șansă de supraviețuire” și că mai multe nave vor sosi la fața locului pentru a se alătura operațiunilor.

Nava franceză Atalante, care transportă un robot care se poate scufunda până la de metri, este de așteptat să ajungă miercuri seara pentru a se alătura operațiunii de căutare a submarinului dispărut.

Robotul fără pilot, numit Victor 6000, se poate scufunda mai adânc decât alte echipamente aflate acum la locul opreațiunii de căutare din Atlanticul de Nord și are brațe care pot fi controlate de la distanță pentru a tăia cabluri sau pentru a efectua alte manevre pentru a elibera o navă blocată.

Un fost comandant de submarin nuclear spune că șansele de supraviețuire ale celor cinci turiști din submarinul Titan, care a dispărut în Atlantic, sunt de „aproximativ 1%”, din cauza problemei oxigenului din interior. Un alt expert a adăugat că salvatorii vor avea „doar o singură ocazie” să recupereze pasagerii.

Posibile semne de viață au fost detectate în timpul căutărilor submarinului dispărut în Atlantic în drum spre epava Titanicului. S-au auzit zgomote regulate, ca niște bătăi, la fiecare 30 de minute din zona epavei. Căutările sunt contra cronometru.

Garda de Coastă a SUA a postat pe Twitter un mesaj în care a confirmat că o aeronavă canadiană P-3 „a detectat zgomote subacvatice în zona de căutare”, scrie BBC. Aceasta este prima confirmare oficială din partea autorităților de căutare a informațiilor raportate de mass-media americană, deși sunetele nu au fost descrise ca „bătăi”.

Căutările recent relocalizate cu ajutorul ROV (vehicule operate de la distanţă) nu au avut niciun rezultat, dar vor continua, a precizat Garda de Coastă.

Paza de Coastă nu a detaliat natura sau amploarea sunetelor detectate şi nici modul în care au fost captate, însă CNN şi revista Rolling Stone, citând comunicări interne ale guvernului american, au raportat independent că sunete asemănătoare unor bătăi au fost detectate de avionul canadian la intervale de 30 de minute în zona de căutare.

Rolling Stone, prima care a făcut anunţul, spune că sunetele au fost detectate de balize sonar amplasate în zonă „în apropierea poziţiei de ajutor”, iar un sonar suplimentar a detectat alte bubuituri patru ore mai târziu.

CNN a citat o notă a guvernului american de asemenea spunând că sunete suplimentare au fost auzite la aproximativ patru ore după ce au fost detectate zgomotele iniţiale, dar canalul de ştiri susţine că a doua apariţie a zgomotului nu a fost descrisă ca fiind posibile bătăi.

„Feedbackul acustic suplimentar a fost auzit şi va ajuta la direcţionarea activelor de suprafaţă şi, de asemenea, indică speranţa continuă a supravieţuitorilor”, a declarat CNN citând nota guvernamentală actualizată.

O aeronavă canadiană a localizat, de asemenea, un obiect dreptunghiular alb în apă, conform acelei actualizări, dar o altă navă pregătită să investigheze a fost deviată pentru a ajuta la cercetarea sunetelor pentru a se vedea de unde vin.

Centrul Comun de Coordonare a misiunii de salvare lucrează pentru a găsi un vehicul subacvatic acţionat de la distanţă care să ajute la căutare, conform memoriului.

Un renumit oceanograf a declarat marți că este „plin de speranță” după ce au fost auzite zgomote de bubuituri în timpul căutării submersibilului dispărut Titan – iar echipele nu trebuie să aștepte pentru a „aduce echipamente acolo”. „Speranța mea este că au petrecut mult timp și au folosit multe resurse încercând să localizeze de unde vin bang-urile”, a declarat David Gallo, consilier senior pentru inițiative strategice la RMS Titanic Inc.

„Timpul este esențial pentru că, odată ce … ai o zonă de unde știi că vin bang-urile … trebuie să trimiți acolo resurse – submarine și roboți – peste acel loc pentru a investiga”, a adăugat el, potrivit CNN.

Garda de coastă americană a spus marți, în jurul orei 13:00 ET (ora 20:00 în România), că cele cinci persoane aflate la bord mai au mai puțin de 40 de ore de aer respirabil.

Reprezentantul Pazei de Coastă a Statelor Unite, căpitanul Jamie Frederick, a făcut, marți seară, precizări cu privire la situația operațiunii de salvare a vasului submersibil care a dispărut în Oceanul Atlantic. 

Până acum, submarinul a fost căutat cu atenție într-o arie de aproximativ kilometri pătrați. 

Frederick a mai spus și că paza de coastă folosește un vehicul operat de la distanță pentru o scufundare fix în zona din care s-a lansat și submarinul dispărut. Paza de coastă canadiană se va alătura și ea eforturilor, alături de alte vase private și ale marinei americane. „Este o operațiune fără precedent. Vom face tot ce ne stă în putință să ducem la bun sfârșit salvarea”, a declarat Frederick, care a precizat și că dacă vehiculul operat de la distanță descoperă ceva, atunci experții vor fi cei care stabilesc care sunt pașii de urmat. 

Directorul OceanGate, compania care a organizat expediția la Titanic, fusese avertizat încă din 2018 de „probleme catastrofale”

Stockton Rush, directorul executiv al companiei OceanGate Expeditions, care organiza expedițiile la epava Titanicului, a fost avertizat în urmă cu cinci ani de lideri din industria construcției de vehicule submersibile că abordarea sa „experimentală” poate să ducă la probleme „de la minore la catastrofale”, însă a ignorat avertismentele.

Avertismentele au ajuns la Rush în 2018 prin intermediul unei scrisori. Ea a fost obținută de publicația americană NYT, citată de The Guardian.

Rush însuși se află la bordul vehicului submersibil și se numără între cele cinci persoane dispărute împreună cu vasul în Oceanul Atlantic, a confirmat OceanGate.

Ceilalți pasageri de la bordul submarinului sunt afaceristul britanic Hamish Harding, miliardarul pakistanez Shahzada Dawood, fiul său Sulaiman, și scufundătorul francez Paul-Henri Nargeolet.

Ai o informație care poate deveni ştire?
Scrie-ne pe WhatsApp sau Telegram: 0726.080.191