
Doi tineri antreprenori din Iași, Alexandra Harabagiu și Alexandru Mantale, au reușit să transforme pasiunea pentru pisici într-o afacere de succes, inspirată de motanul lor adoptat, Mișu.
Povestea celor doi tineri, care sunt și parteneri de viață, a început cu ideea de a dezvolta PetNote, o aplicație pentru iubitorii de animale. Concret, o rețea de socializare dedicată pisicilor și câinilor, care includea și un carnet de sănătate digital. Ulterior, realizând că nu aveau suficientă experiență în acest domeniu, au decis să își ajusteze activitatea și să se concentreze pe un proiect cu o valoare personală mai mare: ansambluri de joacă pentru pisici.
Motanul Mișu a testat primele produse
Înființată în 2023, afacerea celor doi tineri a avut un început timid, cu doar 11 comenzi în primul an. În 2024, însă, cererea pentru produsele lor a crescut semnificativ, ajungând la 111 comenzi. Motivul acestui succes? Mișu, un motan adoptat de pe străzile din Tătărași!
În fiecare an, Mișu avea nevoie de o căsuță nouă, iar Alexandra și Alexandru s-au gândit să îi construiască ei înșiși una și au început să caute materiale și să îmbunătățească produsele existente pe piață. În doar într-un an și jumătate, au ajuns să creeze modele tot mai bine realizate, care se remarcă prin design aerisit, culcușuri încăpătoare și tapițerie special concepută pentru animalele de companie. Mai mult decât atât, motanul Mișu a fost cel care a testat primele ansambluri de joacă:
„Nu venim cu background drept arhitecți, ci din pasiune, și cu puține cunoștințe în vânzări, graphic design și puțin business management, și cu iubirea foarte mare pe care am avut-o pentru motănelul nostru Mișu. Am pornit cu ansamblurile de joacă, pentru că fix în fiecare an trebuia să îi luăm o nouă căsuță. Fix înainte să o luăm pe următoarea am zis: cum ar fi să facem noi una?
Așa am început să ne interesăm de materiale și să înțelegem de ce nu eram mulțumiți de ce achiziționam până atunci. De la primul model am ajuns din strâmb în mai puțin strâmb, și, acum, avem cam un an jumătate de când am pus primele modele la vânzare. Considerăm că suntem la început”, a spus Alexandra Harabagiu, potrivit
Afacerea va purta numele motanului
Mișu a murit pe 13 februarie 2025, iar dorința celor doi antreprenori este să crească și să dezvolte brandul. Astfel, Alexandra și Alexandru au decis să dea un nou nume afacerii și să o transforme din „PetNote Community” în „Mișu”, pur și simplu.