Premieră în România. Unde se vor construi 200 de kilometri de șosea rapidă, în doar un an

Premieră în România. Unde se vor construi 200 de kilometri de șosea rapidă, în doar un an

Guvernul Ciolacu a atins un record în absorbția fondurilor europene, aducând o infuzie semnificativă de capital care sprijină politica investițională pentru creșterea economică.

PNL consideră că America nu este un partener de încredere pentru România. Siegfried Mureşan îl atacă pe Trump Jr.

Principala direcție a acestor fonduri este infrastructura, în special Autostrada Moldovei – A7. În total, peste 200 de kilometri noi de autostrăzi și drumuri expres vor fi deschiși traficului până la sfârșitul acestui an în România, scrie  

Trump jr., reacție pe Twitter (X) după decizia CCR: „Încă o tentativă soroşistă/marxistă de a anula voința alegătorilor! Ea (Lasconi) va pierde alegerile şi ei o ştiu”!

De la începutul anului, au fost puși în circulație 37 de kilometri noi, din care 24 km fac parte din A0 Sud și 13 km din drumul de legătură Oradea – A3.

De ce nu o sustin PSD-istii pe Elena Lasconi: „Nu suntem slugile nimanui!”

În lunile următoare, vor fi deschise cele patru loturi ale Autostrăzii Moldovei, între Buzău și Focșani, însumând 82 km, precum și loturile 1 și 2 ale tronsonului Ploiești – Buzău.

De asemenea, se apropie de finalizare alți 50 km din Drumul Expres Pitești-Craiova, cunoscut și ca „Autostrada Ford”, precum și secțiunea 5 din Autostrada Pitești-Sibiu, între Pitești și Curtea de Argeș.

Aceste proiecte însumează 200 km de drumuri rapide finalizate doar în acest an.

Câți kilometri de drumuri rapide are România în prezent

În 2024, România a depășit pragul de km de drumuri rapide. Conform datelor furnizate de CNAIR și Pro Infrastructura, citate de Economedia, rețeaua de drumuri expres și autostrăzi din România a ajuns la km. Pe de altă parte, Asociația Pro Infrastructura raportează un total de kilometri deja funcționali.

Guvernul a înregistrat un succes în atragerea fondurilor pentru infrastructură Programul 2021-2027 pentru Transport are o alocare de 9,6 miliarde de euro, din care 4,65 miliarde reprezintă fonduri europene nerambursabile destinate infrastructurii mari de transport rutier, feroviar și naval.

Majoritatea acestor bani revin în economia națională prin taxe și impozite, deoarece grupul de firme românesc UMB are cele mai multe contracte finanțate prin PNRR.

Autostrada Moldovei, un succes al absorbției de fonduri

Pe A7 – Autostrada Moldovei, lucrările avansează rapid, cu obiectivul de a finaliza 147,8 km până la sfârșitul acestui an, conform anunțurilor premierului Marcel Ciolacu și ministrului Transporturilor Sorin Grindeanu.

Cu finanțare exclusivă din fonduri europene, Autostrada Moldovei va avea 319 km și va lega Vama Siret de Ploiești. Este cel mai mare șantier din România în prezent și cea mai importantă investiție realizată în nord-estul țării după Revoluție. 

Ai o informație care poate deveni ştire?
Scrie-ne pe WhatsApp sau Telegram: 0726.080.191