S-a schimbat legea. Proprietarii de apartamente și administratorii de bloc au noi obligații

S-a schimbat legea. Proprietarii de apartamente și administratorii de bloc au noi obligații

O nouă modificare legislativă aduce schimbări importante în modul în care sunt convocați și informați proprietarii din blocuri cu privire la activitatea asociațiilor de proprietari.

Alexandru Rogobete, ministrul Sănătății: Invit managerii de spital să luăm prânzul cu mâncarea pacienților

Proiectul de lege a fost aprobat de Senat și vizează modernizarea procesului decizional în cadrul asociațiilor, adaptându-l la mijloacele moderne de comunicare.

Primarul din Boldești-Scăeni, prins cu manipularea: a blocat intenționat fondurile pentru Centrul de Asistență, deși banii existau în buget

Comunicare electronică între asociație și proprietari

Potrivit noilor reglementări, proprietarii din condominii vor putea fi convocați la adunările generale și informați cu privire la hotărârile luate inclusiv prin mijloace electronice (e-mail, mesagerie etc.).

Virgil Nanu acuză Primăria Boldești-Scăeni: „Au avut banii, dar au refuzat să-i dea pentru Centrul de Asistență!”

Pentru a se putea aplica această prevedere, proprietarii au obligația să comunice în scris președintelui asociației de proprietari datele de contact la care pot fi anunțați și convocați.

Această măsură vine în sprijinul digitalizării și eficientizării comunicării în interiorul blocurilor, reducând birocrația și întârzierile cauzate de metodele tradiționale de notificare.

Modalități de convocare a adunărilor generale

Conform legii, convocarea proprietarilor pentru adunările generale se face cu cel puțin 10 zile înainte de data stabilită, iar mijloacele de comunicare acceptate sunt:

  • Afișare la avizierul blocului;
  • Tabel nominal convocator semnat;
  • Scrisoare recomandată cu conținut declarat și confirmare de primire;
  • Orice alt mijloc de comunicare legal acceptat, inclusiv în format electronic, utilizând datele de contact furnizate de proprietari.

Este important de reținut că această notificare trebuie să includă și ordinea de zi a adunării generale, pentru ca toți proprietarii să fie informați în detaliu cu privire la subiectele dezbătute.

Hotărâri valabile și cu participare redusă

În cazul adunărilor generale reconvocate, dacă există dovada că toți proprietarii au fost convocați prin unul dintre mijloacele legale, hotărârile pot fi adoptate indiferent de numărul membrilor prezenți, prin votul majorității acestora.

Această prevedere rezolvă o problemă frecventă în multe asociații – lipsa cvorumului – și permite luarea deciziilor necesare pentru buna funcționare a condominiului.

Proces-verbal și afișare obligatorie

Hotărârile luate în cadrul adunărilor generale trebuie consemnate numai în timpul ședinței într-un registru unic de procese-verbale al asociației de proprietari. Documentul va fi semnat de:

  • Toți membrii prezenți;
  • Cenzorul sau comisia de cenzori.

Ulterior, hotărârile vor fi afișate la avizier și comunicate tuturor proprietarilor, utilizând aceleași mijloace legale acceptate, inclusiv în format electronic, pe baza datelor de contact furnizate.

Ai o informație care poate deveni ştire?
Scrie-ne pe WhatsApp sau Telegram: 0734.908.468