Schimbarea din Codul Rutier pe care mulți șoferi nu o știu. Poliția face controale în toată țara

Schimbarea din Codul Rutier pe care mulți șoferi nu o știu. Poliția face controale în toată țara

Este vorba despre luminile de întâlnire sau cele diurne care, potrivit legii, trebuie folosite și ziua, pe toate categoriile de drumuri, inclusiv în interiorul localităților.

Surse/ Licitație măsluită, la CJ Prahova: Vicele Cristian Apostol a dat ordin ca firma unei foste consiliere PNL să câştige transportul de persoane în Prahova

E bine de știut că toată săptămâna în România vor fi controale de amploare în trafic. Sunt vizați și șoferii care merg cu viteză, dar și cei care consumă droguri sau alcool înainte de a se urca la volan.

Hidro Prahova continuă să îşi bată joc: Mii de prahoveni, lăsați fără apă potabilă. De vină e… seceta!

De mai bine de un an în Codul Rutier a apărut o modificare ce face referire la modul în care trebuie să circule șoferii pe drumurile publice.

Luminile de întâlnire, adică faza scurtă, trebuie folosite peste tot, inclusiv în localități. Însă chiar în capitală, putem găsi, la orice oră din zi, pe orice drum, șoferi care nu respectă această regulă. (ilustrăm cu mașinile oarbe)

În doar 15 minute într-o intersecție au fost peste 20 de mașini care nu au luminile pornite, deși legea îi obligă pe șoferi să le pornească. În caz contrar, dacă vor fi prinși de polițiști, riscă amendă și 2 puncte de penalizare.

Andra Arsintescu – subcomisar de poliție: Nerespectarea obligației de a folosi și pe timpul zilei luminile de întâlnire sau luminile pentru circulația diurnă pe toate categoriile de drum public se sancționează cu amendă cuprinsă între 330 și 495 de lei”.

Problema este că mulți șoferi nu știu că există o astfel de lege. Alții cred că ziua farurile sunt inutile.

Reporter: „Există o lege care îi obligă pe șoferi să pornească luminile chiar și în oraș”.

Șofer: „Mda, nu am știut”.

Șofer:Eu nu înțeleg. De ce trebuie să pornesc eu luminile? Nu știu. Sunt luminile mașinii care sunt pornite non-stop”.

Șofer: „Sunt automate, de obicei le las să pornească singure când se întunecă afară. Știu că avem o lege în acest sens, dar am omis de data aceasta”.

Specialiștii în conducere defensivă spun că modificarea este una utilă, mai ales că țara noastră ocupă locul 1 la accidente rutiere. Atunci când mașinile au faza scurtă pornită, pot fi observate de la distanțe mari, din timp.

Titi Aur- pilot: „O mașină cu faruri aprinse se observă cu 3 secunde înaintea unei mașini fără faruri aprinse, de aceea în țările Nordice și Țările Baltice, dar și în alte țări, este obligatoriu acest lucru”.

De la intrarea în vigoare a legii și până acum au fost date aproape 50 de mii de amenzi pentru că nu au fost utilizate luminile de întâlnire în timpul zilei.

De altfel, până pe 11 august vor fi controale în toată țara. Polițiștii sunt mobilizați într-o acțiune desfășurată la nivel european tocmai pentru a reduce riscul de accidente rutiere. Astfel că, pe toate drumurile din țară vor fi radare, elicoptere care vor monitoriza din aer traficul, dar și echipaje care vor face teste pentru alcool și droguri.

Articol recomandat de

FOTO Atleta care câștigă peste de euro pe lună de pe OnlyFans a celebrat într-un mod inedit medalia cucerită la Paris

Ai o informație care poate deveni ştire?
Scrie-ne pe WhatsApp sau Telegram: 0726.080.191