Se subțiază „aparatul” în instituțiile publice. Ce posturi se desființează, pentru a fi reduse cheltuielile din sistemul bugetar

Se subțiază „aparatul” în instituțiile publice. Ce posturi se desființează, pentru a fi reduse cheltuielile din sistemul bugetar

Bugetarii stau cu ochii pe măsurile fiscale anunțate de Guvern. Mai ales că se aflase deja de ceva vreme că un număr semnificativ de posturi bugetare neocupate vor fi eliminate, în încercarea Guvernului de a reduce pe cât de mult posibil cheltuielile statului.

ICCJ nu se abate de la respectarea legii! Inalta Curte a desfiintat o noua condamnare data de judecatorul CAB Ciprian Ghita

Ministerul Finanțelor a publicat, marți, în transparență, proiectul de lege privind măsurile fiscal-bugetare pentru care Guvernul ar urma să-și asume răspunderea în Parlament.

INTERVIU/ Adrian Tăbîrcă, primarul din Vadu Săpat: „Cu sprijin financiar, putem să devenim zonă turistică”

Prin acest act normativ se vor desființa posturile vacante, dar va dispărea și funcția de șef de birou. Pe de altă parte, se instituie și condiții mai dure când vine vorba de constituirea unei direcții sau a unui serviciu în cadrul structurii organizatorice a autorităților și instituțiilor publice.

Cândva, Prahova avea lideri, nu politicieni! Cel mai mare parc industrial din țară, construit la Ariceşti, continuă sa atragă sute de milioane de euro din investiţii private

Măsuri pentru reducerea cheltuielilor instituțiilor și autorităților publice

În cadrul documentului pus în transparență se menționează următoarele aspecte la capitolul „Măsuri pentru reducerea cheltuielilor instituțiilor și autorităților publice”:

În vederea diminuării cheltuielilor de personal ale bugetului general consolidat pe anul se propune:

– Diminuarea cu cel puțin 25% a funcțiilor de demnitate publică de secretar de stat, consilier de stat/subsecretar de stat/vicepreședinte și a funcțiilor de demnitate publică asimilate acestora;

– Desființarea posturilor vacante;

– Desființarea funcției de șef birou;

– Majorarea normativelor pentru constituirea structurilor la nivel de serviciu/direcție/direcție generală;

Structura organizatorică a autorităților și instituțiilor publice trebuie să respecte următoarele cerințe:

a) pentru constituirea unui serviciu este necesar un număr de minimum 10 posturi de execuție;

b) pentru constituirea unei direcții este necesar un număr de minimum 20 posturi de execuție;

c) pentru constituirea unei direcții generale este necesar un număr de minimum 35 de posturi de execuție.

– Diminuarea ponderii funcțiilor publice de conducere în totalul funcțiilor la nivel ordonator principal de credite de la 12% la 8%;

– Limitarea funcțiilor de conducere la maxim 10% pentru celelalte categorii de personal bugetar;

– Reducerea posturilor din cabinetele demnitarilor din administrația locală ( cele ale demnitarilor din administrația centrala au fost reduse deja prin OUG nr.34/2023) precum și cele din cabinetele conducătorilor autorităților/agențiilor/instituțiilor publice autonome, aflate în coordonarea/autoritatea/controlul Parlamentului României;

Ai informatii despre un consumator/dealer de droguri? Trimite-ne detaliile si vom transmite sesizarea organelor abilitate! Asiguram anonimatul tuturor cititorilor nostri! Click aici!

    Ai o informație care poate deveni ştire?
    Scrie-ne pe WhatsApp sau Telegram: 0726.080.191