Se subțiază „aparatul” în instituțiile publice. Ce posturi se desființează, pentru a fi reduse cheltuielile din sistemul bugetar

Se subțiază „aparatul” în instituțiile publice. Ce posturi se desființează, pentru a fi reduse cheltuielile din sistemul bugetar

Bugetarii stau cu ochii pe măsurile fiscale anunțate de Guvern. Mai ales că se aflase deja de ceva vreme că un număr semnificativ de posturi bugetare neocupate vor fi eliminate, în încercarea Guvernului de a reduce pe cât de mult posibil cheltuielile statului.

Hidro Prahova continuă să îşi bată joc: Mii de prahoveni, lăsați fără apă potabilă. De vină e… seceta!

Ministerul Finanțelor a publicat, marți, în transparență, proiectul de lege privind măsurile fiscal-bugetare pentru care Guvernul ar urma să-și asume răspunderea în Parlament.

Prefectul Emil Drăgănescu: „Vom lua la puricat toate pădurile din jurul Ploieștiului! Vom verifica modul în care se fac tăierile!”

Prin acest act normativ se vor desființa posturile vacante, dar va dispărea și funcția de șef de birou. Pe de altă parte, se instituie și condiții mai dure când vine vorba de constituirea unei direcții sau a unui serviciu în cadrul structurii organizatorice a autorităților și instituțiilor publice.

Alexandru Rogobete (PSD): „26 miliarde de lei, programul global de DEZVOLTARE a sistemului de sănătate prin investiții, digitalizare, tranziție verde”

Măsuri pentru reducerea cheltuielilor instituțiilor și autorităților publice

În cadrul documentului pus în transparență se menționează următoarele aspecte la capitolul „Măsuri pentru reducerea cheltuielilor instituțiilor și autorităților publice”:

În vederea diminuării cheltuielilor de personal ale bugetului general consolidat pe anul se propune:

– Diminuarea cu cel puțin 25% a funcțiilor de demnitate publică de secretar de stat, consilier de stat/subsecretar de stat/vicepreședinte și a funcțiilor de demnitate publică asimilate acestora;

– Desființarea posturilor vacante;

– Desființarea funcției de șef birou;

– Majorarea normativelor pentru constituirea structurilor la nivel de serviciu/direcție/direcție generală;

Structura organizatorică a autorităților și instituțiilor publice trebuie să respecte următoarele cerințe:

a) pentru constituirea unui serviciu este necesar un număr de minimum 10 posturi de execuție;

b) pentru constituirea unei direcții este necesar un număr de minimum 20 posturi de execuție;

c) pentru constituirea unei direcții generale este necesar un număr de minimum 35 de posturi de execuție.

– Diminuarea ponderii funcțiilor publice de conducere în totalul funcțiilor la nivel ordonator principal de credite de la 12% la 8%;

– Limitarea funcțiilor de conducere la maxim 10% pentru celelalte categorii de personal bugetar;

– Reducerea posturilor din cabinetele demnitarilor din administrația locală ( cele ale demnitarilor din administrația centrala au fost reduse deja prin OUG nr.34/2023) precum și cele din cabinetele conducătorilor autorităților/agențiilor/instituțiilor publice autonome, aflate în coordonarea/autoritatea/controlul Parlamentului României;

Ai o informație care poate deveni ştire?
Scrie-ne pe WhatsApp sau Telegram: 0726.080.191