Ungaria sabotează, pe față, interesele României. Ciucă știe, dar se face că plouă

Ungaria sabotează, pe față, interesele României. Ciucă știe, dar se face că plouă

Transportatorii se plâng de faptul că Ungaria și-a făcut o politică de stat din a întârzia, prin șicane la graniță, camioanele care vin din România și vor să ajungă în Vestul Europei. Scopul este acela de a-i descuraja pe străini să construiască fabrici în România și de a-i direcționa către Ungaria. Nicolae Ciucă știe foarte bine ceea ce se întâmplă, dar nu îndrăznește nici măcar aluziv să-i zică ceva premierului ungur.

Evz.ro: Cum au motivat judecatorii de la Tribunalul Bucuresti achitarea in dosarul inventat de Lucica Onea

Și e de înțeles, dacă Ungaria sfidează întreaga UE, pe bietul Ciucă l-ar rostogoli pe scări.

Castrul roman de la Drajna de Sus, acceptat in Programul „Romania atractiva”. Care sunt beneficiile

Votul negativ dat României la intrarea în Schengen i-a făcut pe unguri să răsufle ușurați. Țara vecină și-a făcut politică de stat din șicanele la graniță făcute camioanelor care vin din țara noastră și care pierd zile întregi la granița cu Ungaria, ne spun reprezentanții transportatorilor români.

Cand o sa infunde puscaria „Zdreanță”? Fostul procuror „Portocala”, acuzat de santaj: Ofiterul DGA Ionut Radulescu sustine ca procurorul Mircea Negulescu i-a cerut bani unui afacerist ca sa nu-l „paradeasca”

”Ungurii folosesc frontierele lor cu noi pentru a frâna transportul comercial în scopul descurajării investițiilor străine în România și încurajarea lor pentru Ungaria. Merg pe principiul că cine face fabrică în România nu-și va putea duce marfa în Vest decât cu foarte mari întârzieri. Cozile din frontiera de Vest îi determină de multe ori pe investitori să nu facă fabrici în România, ci să le ducă peste graniță, dincolo de Szeged. Ungaria a făcut din asta o politică de stat, de ani de zile, iar România nu este în stare să clarifice problemele acestea la nivel de guverne. Sigur că Ungaria este una din beneficiarele faptului că noi nu am fost primiți în Schengen”, ne spune președintele Uniunii Naționale a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR), Constantin Isac. Acesta arată că, la ultimele întâlniri, premierul Nicolae Ciucă le-a spus din capul locului :”Știu, cunosc foarte bine situația, nu mai insistați. Știu ce face Ungaria”. Pentru transportatori, perpetuarea acestei situații înseamnă că Guvernul nu este în stare să găsească soluții, menținând, în același timp, și o relație ultraprietenească cu Ungaria.

Cozi de zeci de kilometri

Controlul de frontieră cu Ungaria este comun, dar este de ajuns să nu vrea să lucreze ungurii o oră sau două și gata, s-a format coada, susțin transportatorii români. ”Vameșii unguri se tot codesc, se tot învârt, ba zic că nu le funcționează sistemul, sunt multe metode la care apelează doar ca să te întârzie cât mai mult. Acum 10 zile, pe partea română, dinspre Arad spre Ungaria, erau tiruri întinse pe cozi de zeci de kilometri, de blocaseră ieșirea și pe Nădlacul vechi. Guvernul știe foarte bine aceste lucruri. Prioritatea transportului intracomunitar este doar teoretică, pentru că, în practică, controlul de la frontieră formează cozile uriașe”, ne-a declarat Constantin Isac, președintele UNTRR. Controalele la frontieră nu fac nicio diferență între camioanele UE și cele non-UE, România și Bulgaria fiind tratate ca și cum nu ar aparține Uniunii Europene. Tocmai de aceea, reprezentanții UNTRR au cerut formarea unui culoar special pentru transporturile intracomunitare, simplificându-se, astfel, controalele de frontieră, atât pentru bulgari, cât și pentru români. ”Deci dacă eu încarc în Bulgaria și vreau să descarc în Germania, este transport intracomunitar și nu trebuie să mă vămuiască nimeni. Ori, în prezent, toate camioanele, indiferent din ce țară sunt, stau la aceeași coadă”, a afirmat președintele UNTRR, Constantin Isac.

Un Schengen pentru România și Bulgaria

Pe transportatori nu îi interesează spațiul Schengen decât legat de scurtarea timpilor de așteptare în frontieră. Și atunci, Guvernul României, care nu a fost în stare să rezolve problema aceasta, trebuie să găsească soluții să nu se mai stea în frontieră, nici la granița sudică, nici la granița vestică. ”Dacă s-ar desființa controalele la granița cu Bulgaria sau dacă s-ar crea culoare speciale, transportatorii ar economisi 12 ore. Și ar fi un semnal și pentru UE, că noi și bulgarii ne-am face Schengen-ul nostru. Trebuie dat un semnal, nu putem să mai stăm așa, cu mâna întinsă, pentru că motivele invocate de Austria sunt absolute penibile”, ne-a mai precizat Constantin Isac, președintele UNTRR.

Ai o informație care poate deveni ştire?
Scrie-ne pe WhatsApp sau Telegram: 0726.080.191