Când se va circula pe autostrada Pitești-Sibiu, proiectul la care se lucrează de 30 de ani

Când se va circula pe autostrada Pitești-Sibiu, proiectul la care se lucrează de 30 de ani

Autostrada Pitești-Sibiu este cel mai complex proiect care se construiește în România. Directorul CNAIR a oferit informații proaspete despre șoseaua de mare viteză care traversează Carpații și care va lega Vestul de Estul Europei. Tronsoanele din această autostradă vor fi date pe rând în circulație. Cristian Pistol a anunțat când vor putea românii să traverseze Carpații cu mașina.

Bănicioiu, „paradit” doar cu denunțul lui Cocoş. Victor Ponta dezvaluie cum a fabricat DNA dosarul ex-ministrului Nicolae Banicioiu, achitat in prima instanta: „Pro Romania si PMP trebuiau eliminate din Parlament”

Prinde contur și tunelul Momaia

Directorul CNAIR a anunțat care este stadiul lucrărilor pentru cel de-al treilea tunel, Momaia, care are termen de finalizare anul 2027.

Surse/ Licitație măsluită, la CJ Prahova: Vicele Cristian Apostol a dat ordin ca firma unei foste consiliere PNL să câştige transportul de persoane în Prahova

„Au început forajele pentru construcția celebrului tunel Momaia în lungime de 1,35 km. Acest tunel este compus din două galerii în lungime totală de 2,7 km.

Hidro Prahova continuă să îşi bată joc: Mii de prahoveni, lăsați fără apă potabilă. De vină e… seceta!

Săpăturile la tunel au ajuns la 415 m în galeria dreaptă și la 285 m în galeria stângă, fiind excavați până acum, din cele două galerii, peste mc.

Forarea piloților a ajuns la un stadiu de 77%.

Pentru terasamente au fost săpați peste mc.

În baza de producție au fost realizate primele 2 grinzi, urmând să înceapă și execuția de predale și alte elemente prefabricate necesare acestui proiect”, a anunțat directorul CNAIR intr-un interviu pentru Capital.

O autostradă importantă nu numai pentru România

„Construcția acestei autostrăzi este extrem de importantă, nu doar pentru România, ci și pentru economia europeană. Autostrada Sibiu – Pitești este deosebit de relevantă pentru desfășurarea traficului pe Coridorul IV Pan European, deoarece asigură la nivel funcțional o traversare de la Vest la Est a teritoriului național.

De asemenea, este și prima legătură cu rețeaua rutieră europeană care traversează Munții Carpați. Acest obiectiv al României și al Uniunii Europene este așteptat de mai bine de trei decenii de către români.

La momentul finalizării, autostrada Sibiu-Pitești va avea 122,11 km și va completa coridorul 4 Pan European pe A1.”, a explicat Cristian Pistol, într-un interviu pentru Capital.

Când vom traversa Caarpații cu mașina 

Cristian Pistol a explicat că, în prezent, se lucrează la cele două tuneluri Daniela și Alina, care vor străpunge Carpații. Cel mai târziu în anul 2028 va fi dat în circulație și ultimul tronson al acestei autostrăzi.

„Primii 13,17 km ai acestei autostrăzi, între Sibiu și Boița au fost deschiși circulației în decembrie 2022.

Secțiunea 2, Boița – Cornetu (31,33 km) este în etapa finală de Proiectare și anul acesta va începe construcția primilor kilometri ai acestei secțiuni care are termen contractual de finalizare anul 2028.

Lucrările pe secțiunea 5, Curtea de Argeș – Pitești (30,35 km), au ajuns la un stadiu fizic de 63 % și chiar dacă termenul contractual de finalizare a lucrărilor este 2025, sper ca la finalul acestui an să fie posibilă deschiderea circulației și pe primii km de autostrada ai acestei secțiuni.

Valoarea totală a acestei investiții este de 13,57 miliarde lei fără TVA.”, a mai explicat Cristian Pistol.

Ai o informație care poate deveni ştire?
Scrie-ne pe WhatsApp sau Telegram: 0726.080.191