Noi probleme pe giganticul pod de peste Dunăre: „Putem să spunem că suntem la capitolul cârpeli”

Noi probleme pe giganticul pod de peste Dunăre: „Putem să spunem că suntem la capitolul cârpeli”

Sunt din nou lucrări la podul peste Dunăre de la Brăila. Constructorul italian WeBuild (fosta Astaldi) a început noi reparații pe gigantul proiect de infrastructură inaugurat cu fast în iulie 2023, în timp ce lucrează și la drumul de legătură spre localitatea tulceană Măcin. Firma a primit OK-ul de la Compania Națională pentru Administrarea Infrastructurii Rutiere „să peticească” acolo unde au apărut deteriorări sau denivelări în asfalt. Acestea trebuie făcute până la finele lunii august 2024.

Bănicioiu, „paradit” doar cu denunțul lui Cocoş. Victor Ponta dezvaluie cum a fabricat DNA dosarul ex-ministrului Nicolae Banicioiu, achitat in prima instanta: „Pro Romania si PMP trebuiau eliminate din Parlament”

„Pe anumite porțiuni unde asfaltul a suferit deteriorări, intervin și îl refac. Deocamdată, putem să spunem că suntem la capitolul cârpeli. Asta nu exonerează constructorul de crearea unei rețete asfaltice pentru pod care să permită evitarea pe viitor a problemelor cu care ne confruntăm în prezent”, a declarat Alin Șerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR, pentru

Surse/ Licitație măsluită, la CJ Prahova: Vicele Cristian Apostol a dat ordin ca firma unei foste consiliere PNL să câştige transportul de persoane în Prahova

Pentru că apar mereu probleme, podul de la Brăila nu a fost recepționat încă de CNAIR. Acest proces ar fi trebuit făcut în octombrie 2023, iar acum statul român percepe penalități de 0,1% pentru fiecare zi de întârziere din valoarea lucrării, care se ridică în prezent la 500 de milioane de euro.

Hidro Prahova continuă să îşi bată joc: Mii de prahoveni, lăsați fără apă potabilă. De vină e… seceta!

Mai întâi, în august 2023, pe podul care leagă judeţele Brăila şi Tulcea au fost descoperite denivelări. La finalul lunii august 2023 au apărut filmări cu problemele cauzate de șuruburile podului care se desprindeau ușor.

CNAIR a dat vina pe neglijența constructorilor și, după verificări, a transmis că 0,4% dintre cele de șuruburi erau slăbite.

Podul peste Dunăre este cea mai scumpă construcție postrevoluționară și este dotat cu centru de monitorizare, senzori și sistem de dezumidificare. Pilonii podului au fost construiți cu ajutorul laserului, iar pentru întinderea cablurilor principale s-a folosit o procedură în premieră în România.

Cei patru piloni sunt ai podului dotați cu lifturi și scări de acces pentru mentenanță. Lungimea totală a podului este de 1974,3 metri, iar înălțimea turnurilor este de aproximativ 193 metri de la partea superioară a fundației.

De asemenea, podul are trei deschideri: una principală ( metri) și două laterale de 489,6 metri pe malul brăilean și de 364,6 metri pe malul tulcean.

Ai o informație care poate deveni ştire?
Scrie-ne pe WhatsApp sau Telegram: 0726.080.191