A fost soluționat cazul avionului F-35 care a zburat de capul lui încă 100 de kilometri, după ce pilotul s-a ejectat

A fost soluționat cazul avionului F-35 care a zburat de capul lui încă 100 de kilometri, după ce pilotul s-a ejectat

Prăbușirea unui avion de vânătoare invizibil F-35, care a dispărut mai mult de 24 de ore după ce pilotul s-a ejectat, a fost cauzată de o eroare a pilotului, a constatat o investigație a Corpului Pușcașilor Marini – dar mai multe defecțiuni ale sistemului și vremea rea au contribuit la incident, scrie Defense One.

Virgil Nanu, CJ Prahovs: „Lucrările de modernizare la Spitalul „Buna Vestire” avansează rapid!”

Un avion F-35B zbura pe o ploaie torențială în apropierea Bazei Joint Charleston la 17 septembrie 2023, când pilotul s-a ejectat, aterizând într-un cartier din North Charleston. Însă avionul F-35 a rămas în aer timp de aproximativ 11 minute după ejectare, datorită (sau din cauza) sistemelor de control al zborului autonome ale avionului, conform unei investigații a Corpului Pușcașilor Marini publicată astăzi.

Consiliul Judetean investeste 28 milioane de euro in centrale fotovoltaice care vor asigura autonomia energetica a localitatilor din judet

Autoritățile din Statele Unite au avut nevoie de aproximativ 30 de ore pentru a găsi avionul – timp în care utilizatorii rețelelor de socializare au emis o serie de teorii ciudate și glume despre ceea ce s-ar fi putut întâmpla.

Victor Ponta promite grațierea lui Călin Georgescu dacă ajunge președinte: ‘Da, pe toți care au dosare politice’

US Navy a făcut inclusiv apel la populație pentru a găsi aparatul care, fiind „invizibil”, a fost, evident, greu de reperat.

În cele din urmă, avionul a fost găsit la 64 de mile marine nord-est de Joint Base Charleston (aproximativ 110 km).

Anchetatorii au atribuit vina pentru accident pilotului, dar au declarat că un „eveniment electric” a cauzat defecțiuni multiple ale sistemelor – inclusiv ale ambelor stații radio, ale transponderului, ale sistemului tactic de navigație aeriană și ale sistemului de aterizare instrumentală. Afișajul montat pe cască – principalul sistem de afișare al pilotului – și afișajul panoramic al cabinei de pilotaj nu au fost operaționale de cel puțin trei ori, potrivit anchetei, ceea ce a făcut ca pilotul să fie dezorientat în timpul furtunii puternice.

„Pilotul a diagnosticat în mod incorect o urgență de zbor în afara controlului și s-a ejectat dintr-o aeronavă în stare de zbor, deși în timpul unei furtuni puternice, la care s-au adăugat defecțiuni electrice și de afișare ale aeronavei”, se arată în anchetă.

Citește inteligent cu Newsletter-ul

îți oferă posibilitatea să-ți alegi ce dorești să citești, când îți dorești

Abonează-te la Newsletter-ul

Abonându-te la Newsletter primești sinteza celor mai bune informații, articole și interviuri exclusive publicate de

Află mai multe

Ai o informație care poate deveni ştire?
Scrie-ne pe WhatsApp sau Telegram: 0726.080.191