Marii retaileri din România se pregătesc pentru ediția de Black Friday 2023, iar ANPC le recomandă românilor să fie extrem de atenți la reducerile false.Cu ocazia Black Friday 2023, în magazinele din România vor fi reduceri şi de 50% la unele produse, reduceri ce vor fi aplicate timp de trei săptămâni.
Pe tot parcursul promoţiei, clienţii vor beneficia de soluţii de finanţare flexibile, dar şi de transport gratuit în cazul comenzilor online.
În acest context, ANPC vine cu o serie de recomandări pentru a nu cădea în capcana reducerilor false sau a reclamelor mincinoase.
„Recomandăm consumatorilor să citească recenziile privind produsele oferite online, care pot da indicii despre calitatea acestora sau despre seriozitatea comerciantului. Acesta este obligat să ofere acces consumatorilor la toate recenziile privind produsele şi sa garanteze faptul că recenziile publicate provin de la consumatorii care au utilizat sau au achiziționat efectiv produsul.
În cazul plăţilor făcute cu cardul, nu transmiteți niciodată codul PIN al cardului din 4 cifre şi parole bancare, dacă primiți orice corespondență care pare a fi de la comerciant, prin care vi se solicită acest lucru”, a transmis Paul Anghel, directorul general ANPC.
„Prețul redus trebuie sa fie inferior prețului de referință / prețului anterior.
Prețul de referința / prețul anterior reprezinta cel mai scăzut preț practicat în același spațiu de vânzare în perioada ultimelor 30 de zile, înainte de data aplicării prețului redus.
În cazul produselor susceptibile de a se deteriora sau a se perima rapid, prețul anterior reprezintă cel mai scăzut preț practicat de vânzător in aceeași suprafață de vânzare în perioada ultimelor 10 zile înainte de data aplicării reducerii de preț.
În cazul produselor prezente la comercializare într-o perioada mai mică de 30 de zile, prețul anterior reprezintă cel mai scăzut preţ practicat de vânzător în aceasta perioadă înainte de data aplicării reducerii de preț. Vânzătorul trebuie să indice într-un mod clar, lizibil şi ușor de identificat perioada în care prețul anterior a fost aplicat.
Orice anunț de reducere de preț exprimată în valoare absolută sau în procent trebuie efectuat vizibil, lizibil şi fără echivoc pentru fiecare produs sau grupa de produse identice:
• fie prin menționarea noului preț lângă prețul anterior, barat;
• fie prin mențiunile „preț nou”, „preț vechi” lângă sumele corespunzătoare;
• fie prin menționarea procentului de reducere si a prețului nou care apare lângă prețul anterior, barat, mai recomandă ANPC.