Cât costă o mașină Dacia, varianta chinezească. E ireal de ieftină și poate fi comandată de pe AliBaba

Cât costă o mașină Dacia, varianta chinezească. E ireal de ieftină și poate fi comandată de pe AliBaba

Unul dintre cei mai renumiți pasionați de mașini Dacia, Bertici Attila, cel care a făcut o gramadă de expediții cu modele ale celebrei mașini românești, atât în Siberia, cât și în deșterul Sahara, dezvăluie lucruri neștiute despre modelul Spring.

Bănicioiu, „paradit” doar cu denunțul lui Cocoş. Victor Ponta dezvaluie cum a fabricat DNA dosarul ex-ministrului Nicolae Banicioiu, achitat in prima instanta: „Pro Romania si PMP trebuiau eliminate din Parlament”

Potrivit spuselor acestuia, există o mare diferență de preț între Dacia Spring din România și cea făcută de China. Versiunea chinezească se vinde pe Alibaba. Dacă te încumeţi să comanzi un număr mai mare de maşini electrice, atunci preţul scade şi mai mult.

Surse/ Licitație măsluită, la CJ Prahova: Vicele Cristian Apostol a dat ordin ca firma unei foste consiliere PNL să câştige transportul de persoane în Prahova

Cel mai probabil știm toți că varianta Daciei Spring din China este făcută extrem de simplu, mai ales în lumea mașinilor electrice.

Hidro Prahova continuă să îşi bată joc: Mii de prahoveni, lăsați fără apă potabilă. De vină e… seceta!

E adevărat că în România, datorită susţinerii de stat, oamenii ajung să plătească un preţ cu adevărat accesibil pe ea, de multe ori mai mic decât pe o Dacia Sandero pe benzină, scrie site-ul

Diferențele tehnice nu sunt totuși prea mari

Dar, prețul de pe site-ul Dacia al modelului Spring, fără ajutor de la stat este de euro, preţ de start pentru versiunea incipientă. Şi asta chiar dacă iniţial, acum doi ani, la lansare, se anunţa un preţ de euro. Deci, euro e preţul de referinţă pentru România.

Totuși nici prețul afișat pentru Dacia Spring din China e unul fără susţinere guvernamentală, pentru export, dar e adevărat că nu conţine taxele de import în România pentru el, taxe care în Dacia Spring se includ deja.

Dacia Spring din China, realizată printr-un parneteriat local, se numește DongFeng X1 un model identic în parametri tehnici, deosebindu-se doar prin mici ajustări de design ale elementelor periferice. Motorul e acelaşi, de 33 kW, acceleraţia e similară, şi bateria are aceeaşi capacitate anunţată — 27,4 kWh brut şi 26,8 kWh capacitate netă.

Oare este justificat prețul?

Acest model poate fi încărcat la priză fast charge, de 30 kW, la fel ca şi Dacia, sau la prize obişnuite, cu până la 6,6 kW putere. Ea cântăreşte mai puţin, totuşi — 921 kg faţă de 970 kg , ceea ce poate indica diferenţa de echipare de bază, dar şi o ranforsare a rigidităţii, despre care se vorbea cândva în cazul Dacia.

Viteza maximă a maşinii chinezeşti e de 105 km/h, în timp ce Dacia Spring anunţă 125 km/h viteză maximă. Întrucât nici bateria, nici motorul nu diferă în specificările comunicate, ar putea fi vorba doar de o permisivitate electronică mai mare, pentru a face maşina mai adaptată regimului de condus de autostradă în Europa.

Dacă Dacia Spring costă în România euro, atunci versiunea sa chinezească e vândută pe Alibaba cu circa euro, iar dacă se comandă peste 8 bucăţi, preţul ar fi de circa euro. Comparând direct, ar însemna că Spring e de 2,75 ori mai scump decât Dongfeng.

Ai o informație care poate deveni ştire?
Scrie-ne pe WhatsApp sau Telegram: 0726.080.191