Cazul profesorului din Ceraşu care ar fi agresat un copil cu autism/ Mama copilului povesteste ce s-a intamplat

Cazul profesorului din Ceraşu care ar fi agresat un copil cu autism/ Mama copilului povesteste ce s-a intamplat

Mama unui baietel de clasa a VI-a, inscris la Scoala Slon, comuna Cerasu, a tinut sa povesteasca in detaliu cum a fost agresat fiul ei de profesorul de Fizica, in timpul orelor de curs.

LISTA LUI SOROS. Cine sunt oamenii care au schimbat România, cu sau fără voia noastră: miniștri, demnitari de rang înalt, jurnaliști

Profesorul Corneliu Popescu este acuzat de parintii copilului ca a recurs la gesturi violente fata de baietelul diagnosticat cu tulburare din spectrul autist.

VIDEO/ George Simion: „Mircea Cosma mi-a propus în 2016 să devin parlamentar, pentru prima oară. Ne unesc proiectele unioniste pentru Basarabia”

Pentru ca nu au gasit sprijin in conducerea scolii, parintii elevului de clasa a VI-a si-au facut singuri dreptate. Tatal baiatului a mers la unitatea de invatamant sa discute cu profesorul de Fizica, insa atitudinea acestuia din urma, sustine mama baietelului, a fost una nepotrivita. Discutia a degenerat, tatal elevului izbucnind la adresa cadrului didactic, pentru ca in final sa fie chemat la scoala un echipaj de Politie. Oamenii legii au decis cercetarea parintelui, insa nu si a profesorului.

Consiliul Județean Prahova deblochează proiectul gazelor naturale pe Valea Slănicului: investiția de 60 de milioane de euro avansează

Mama baiatului ne-a transmis un punct de vedere pe care il publicam integral, iar la final, vom prezenta si varianta povestita de profesorul Corneliu Popescu:

„Ma numesc Staicu Elena sunt sotia ,,agresorului,, de profesori care la randul lor lovesc copiii. În data de 31 ianuarie am aflat din terțe părți ca la începutul lunii decembrie băiețelul meu elev al clasei a Vl a a fost agresat fizic și verbal în școală de către profesorul de fizica. Menționez ca al meu copil suferă de Tulburare de Spectru Autist, are certificat de încadrare grad grav dar și certificat de orientare școlară eliberat de CES prin care copilul are dreptul sa învețe în școală de masa. Cum va spuneam pe 31 ianuarie mi s-a adus la cunoștință faptul ca băiatul a fost lovit. Am sunat câțiva din colegii copilului care mi-au confirmat ca pt simplul fapt ca băiatul nu a răspuns când a fost strigat (tipic copiilor TSA), profesorul i-a smuls fesul din cap,i-a dat cu fesul dar și cu palma în cap,l-a strâns de gât,l-a zguduit foarte tare și a urlat la copil de a fost auzit în toată școală. Trebuie sa știți ca acest profesor de ani buni 6-7 ani are un comportament extrem de agresiv cu elevii. Ii bate,ii injura, și ii sperie pe copii pt ca se da singur cu capul de tabla și catedra,urla și se urca pe bănci cu picioarele,își da cu catalogul în cap etc. În toți acești ani școala nu a luat nici o măsură,au preferat sa ascundă gunoiul sub preș bazandu-se și pe părinți care de frica nu au depus plângeri. Nu ii acuz nici pebparinti deoarece vazand câte atrocități face acest profesor și ca nimeni nu spune nimic le-a fost teama având copiii în școală. Dar sa revenim la ziua de 31 ianuarie. Ascultându-i pe copii cum povesteau m-am îngrozit prin ce a trecut copilul nostru fără ca noi sa știm. Este adevărat ca la acel moment eu eram în coma în spital dar era sotul meu acasă dar nimeni din conducerea scolii nu l-au anunțat de eveniment. Din rândul profesorilor am aflat ca după acest eveniment s-a întrunit consiliul scolii iar acest profesor tot ce a avut de spus a fost citez ,,Eu doar l-am atenționat puțin fizic și verbal pe copil,, si cu asta doar i s-a atras atenția sa se abțină. După câteva zile l-a mai zguduit odată pe copil dar nici de aceasta data nimeni nu a luat masuri. Aflând toate astea sotul meu a decis sa meargă la scoala sa discute atat cu profesorul agresor cât și cu cineva din conducerea scolii. L-a întâlnit pe profesor și intrebandu-l ce a avut cu copilul profesorul a spus ca l-a bătut pt ca este handicapat și trebuie dus la școală specială. Atunci sotul meu s-a pierdut cu firea și ,,l-a atenționat puțin fizic,,. A fost chemata poliția,domnul profesor a declarat asa cum reiese din documente ca nu are nevoie de îngrijiri medicale dar după câteva ore sotul meu a fost reținut pt 24 ore faptele fiind lovire și alte violente plus purtare abuziva. Eu ma întreb de ce doar sotul meu a fost reținut când dl profesor a săvârșit fix aceleași infracțiuni doar ca în mod repetat și asupra unui copil cu handicap. Acum dl profesor a facut o postare pe fb prin care vorbește la adresa mea cu doamna dar cuvântul doamna în ghilimele,postare prin care încearcă sa ne provoace. Nu vom răspunde provocărilor și lasam justiția sa își facă treaba iar dacă cineva din scoala gimnaziala Slon crede ca va reuși sa trimită acest copil la școala specială se instala. În primul rand copiii cu TSA au dreptul sa învețe în orice școală,copilul nostru anul trecut a avut 9 în teza la lb. romana și medie generala aproape de 7. Mi s-a reproșat ca nu am mers eu la școală când am aflat și ca l-am trimis pe sotul meu. Eu nu aveam cum pt ca eu în urma unor probleme de sanatate mai serioase sunt imobilizata la pat.Noi nu știam de ce copilul refuza sa mai meargă la școală si acolo refuza activitatea iar el era traumatizat de cele întâmplate. 10 ani de terapie s-au dus pe apa sâmbetei pt ca un nemernic (și îmi asum ceea ce spun),a indraznit sa lovească un copil atat de sensibil și fără apărare. Stimați cititori. Va aștept cu sfaturi. Voi ce ați fi făcut dacă erați în locul nostru?”

Ce spune profesorul despre acuzatiile care i se aduc:

„Cum ajungi din victimă, agresor – varianta pe școală…

O „doamnă” (și folosesc acum un eufemism, deși cred că nu știe ce înseamnă) mă atacă azi pe Feisbuc, după ce soțul dumneaei, „cetățean model al comunei Cerașu”, m-a atacat la propriu. Ceea ce dumneaei numește „o palmă” au fost defapt 3 pumni, dintre care unul mi-a scos un dinte și altul mi-a provocat o durere în zona coastelor, Dealtfel, mâine la prima oră mă voi prezenta la IML pentru a certifica cele spuse. Dar „doamna” este apărătoarea elevilor „maltratați” de mine „timp de mulți ani” (poate în imaginația dumneaei, ceea ce se vede și în comentariile postului de pe FB: nici un fost elev sau elevă de-a mea nu a confirmat elucubrațiile dumneaei; numai oameni care nu mă cunosc personal au reacționat la acuzații, fără să cunoască faptele, pe când mulți foști elevi au sărit în apărarea mea, și le mulțumesc).

Să lămurim situația. Predau la Cerașu de aproape 20 de ani și niciodată n-a fost pusă sub semnul îndoielii probitatea mea profesională. Și nu din vreo conspirație (nu am fost prieten nici cu fostul primar, nici cu actualul –poate asta e buba), dar nici dușmanul lor. Nu m-am implicat în politică, am căutat doar să-mi fac treaba de dascăl cât de bine am putut. Am avut și ceva rezultate, nu multe, dar au fost (locul I la un concurs național organizat de Colegiul Elie Radu din Ploiești în 2017 și câteva participări la olimpiade). Am fost în permanență ghidat de ideea că orice elev, dacă e atent, înțelege ceea ce explic la oră. și poate asta mi-a atras și antipatia unor elevi care vroiau să facă orice altceva în ore, numai să fie atenți – nu. Și apropo, nu sunt monstrul pe care-l descrie „doamna”. Altfel, în 20 de ani, ar fi ieșit la iveală toate așa-zisele mele fapte „antisociale”.

Acum, să revenim la acuzațiile pe care mi le aduce „doamna”. E adevărat, predau fizica la clasa a VI-a, unde „învață” fiul dumneaei. Am pus ghilimele deoarece niciun profesor nu a putut interacționa cu el, măcar cât să-l facă să răspundă la întrebări simple gen ”cum te numești”. Tot ceea ce auzim de la acest elev sunt sunete dezarticulate și cuvinte disparate în engleză. Știu că are toate documentele în regulă, dar hai să ne întrebăm: locul acestui elev chiar este în clasa a VI-a, așa cum indică vârsta lui biologică? Chiar putem integra acest copil într-o clasă de învățământ de masă, sau doar ne furăm singuri căciula? Nu cumva i-ar fi mai bine într-o clasă specială, cu câțiva elevi asemenea lui, și de care să se ocupe pedagogi specializați, care să-i facă să fie cât de cât integrat în societate după ce părinții săi nu vor mai fi pe lume? Deși recunosc că nu sunt specialist în educație specială, am lucrat și lucrez cu alți copii cu CES (cerințe educative speciale), dar în cele mai multe cazuri, reușesc să stabilesc o legătură cu elevul: îl conving să mă privească în ochi și să vorbească cu mine. Nu e cazul și aici, deși elevul beneficiază de serviciile unui profesor itinerant de la Școala Specială Văleni. Nu știu dacă e vina mea, dar eu, după ce am observat că e total refractar la încercările mele de a stabili o punte de comunicare cu el, am preferat să-l las în pace. Asta, până la blestemata zi…

Nu mai știu exact data, era prin noiembrie sau decembrie; știu sigur că era într-o lumi. Aveam ora de la 15 la 16 la clasa a VI-a. Trebuie să vă spun mai întâi că clasa e uriașă, conține 37 de elevi, deși nu ar trebui să treacă de 25. Din cei 37, mulți sunt turbulenți. o adevărată provocare pentru orice profesor, oricât de pregătit ar fi. În fine, vremea era foarte închisă, iar elevii stinseseră lumina, mizând probabil pe vederea mea slabă. După ce intru în clasă, rog elevul cel mai apropiat de întrerupător să aprindă lumina, ca să pot ține ora. Atunci când acesta nu răspunde, iar eu observ că acea fesul tras pe ochi, îl ridic puțin ca să văd cu cine am de-a face. Ghinion, era elevul de care vă spuneam. Mi-am cerut scuze și am crezut că asta a fost tot. Cum s-a ajuns de aici până la „l-a bătut pe săracul fii-meu”, numai „doamna” știe…

O să închei aici răspunsul la calomniile „doamnei” cu pricina. Îi urez multă sănătate, știu că trece printr-o perioadă grea, și sper să privească lucrurile și dintr-o altă perspectivă, poate mai umană. Sper că va putea face asta.”

Ai o informație care poate deveni ştire?
Scrie-ne pe WhatsApp sau Telegram: 0726.080.191