COTAR: ”Suntem țara proștilor și a hoților! Banii din RCA sunt scoși din țară”

COTAR: ”Suntem țara proștilor și a hoților! Banii din RCA sunt scoși din țară”

Falimentul Euroins, pe care conducerea Confederației Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR) îl anunță de un an de zile, nu a fost întâmplător. Politica permisivă a Guvernului și a Autorității de Supraveghere Financiară (ASF) a făcut ca asigurătorii să utilizeze banii din polițele RCA pe cheltuieli administrative și pe reasigurare, la un nivel nemaiîntâlnit în statele europene.

Se îngroaşă gluma! Gheorghe Sîrbu a plecat din PNL şi candidează la Primăria Ploieşti din partidul SOS, al Dianei Şoşoacă

România, sat fără câini, fără Guvern și fără ASF. Aceasta este singura concluzie după falimentul celui de-al doilea mare jucător de pe piața asigurărilor din țara noastră, care va avea consecințe groaznice pentru populație. Conducerea COTAR ne spune că ASF, prin vicepreședintele acestuia, a așteptat ca Euroins să intre în insolvență, în loc să ia măsuri pentru evitarea dezastrului.

Primarul Volosevici: Elevii primesc mere stricate şi biscuiți „de carton” în programul „Cornul şi laptele” derulat prin Consiliul Județean. Am sesizat Prefectura Prahova

”Euroins a fost lăsată să închidă în liniște de către vicepreședintele ASF, Cristian Roșu, pentru că acesta ar fi trebuit ca, după ce a făcut plângerea penală împotriva Euroins acum o lună, să propună ASF intrarea sub administrarea FGA. Când l-am întrebat, după ce a depus plângerea penală, de ce nu pune FGA să administreze, ca să scoată toată mizeria la suprafață, Cristian Roșu a ridicat din umeri. Exact așa, a ridicat din umeri, pe 200.000 de euro salariu anual pe care îi încasează. Efectiv a așteptat să intre în insolvență Euroins”, ne-a declarat Vasile Ștefănescu, președintele COTAR.

Aviz „paraditorilor”! Președinta CSM, mesaj tranșant pentru DNA: ‘Tentaţia exercitării discreţionare a puterii’ să fie ‘de domeniul trecutului’!

În toamnă, ofertele de asigurări ale companiilor, dar în special ale Euroins, te obligau, efectiv, să-ți faci asigurarea pe un an, dat fiind diferențele mici între polița pe șase luni și cea pe un an, semn că falimentul se pregătea încă de atunci. ”Eu am semnalat atunci peste tot acest lucru, pentru că era o măgărie ce se întâmpla. M-am dus și la vicepreședintele ASF, Cristian Roșu, și i-am spus că nu este posibil ca asigurarea pe șase luni să fie la același preț sau chiar mai scumpă decât cea pentru un an. I-a lăsat în continuare, nu a făcut nimic. Plus că anul trecut Euroins a vândut sub prețurile tuturor asigurătorilor, tocmai pentru a încasa cât mai mulți bani”, a afirmat președintele COTAR, Vasile Ștefănescu.

Peste 70% din încasări pentru reasigurare

De trei săptămâni Euroins a anunțat că se va reasigura la grupul din care face parte, Eurohold, cu 78%, adică au mutat 78% din încasări pentru reasigurare, ne spune Vasile Ștefănescu, președintele COTAR.

”În Europa, companiile de asigurări nu plătesc la reasigurare mai mult de 20%. În România, țara proștilor și a hoților, firmele de asigurări plătesc 50, 60, 70% pentru reasigurare. City Insurance plătea reasigurarea 80% și reasigurarea de la City nu a plătit niciun leu la Fondul de Garantare a Asigurărilor pentru păgubiți. Să ne spună Guvernul și ASF cum este posibil așa ceva. Mai mult, Legea 132/2017 prevedea că asigurătorii nu pot depăși 25% din încasări pentru cheltuieli administrative, în care intrau salariile de zeci de mii de euro, spații, care sunt sute de mii de euro pe lună, mașinile luxoase, opulența lor, ca să spunem așa”, susține Vasile Ștefănescu. Acesta arată că asigurătorii au reclamat la Bruxelles și Bruxelles a spus că ne bagă în infrigement dacă nu scoatem limita de 25%. A eliminat Parlamentul limita de 25% și astăzi asigurătorii au 40% sau mai mult pentru cheltuieli administrative.

”Iar România are cea mai scumpă poliță de asigurare din Europa, că plătim luxul și opulența lor. Și nici pagubele nu le plătesc pentru asigurați, dau vina pe unitățile reparatoare. Plus că îi conving pe păgubiți să-și repare mașinile în regie proprie și, din 5.000 de lei cât ar costa reparația, de exemplu, le dau 2.000 de lei. Jumătate din păgubiți sunt păcăliți pe regie proprie, subevaluând, de fapt, paguba. Și atunci unde mai este siguranța circulației în trafic? Nu interesează pe nimeni”, ne-a precizat Vasile Ștefănescu, președintele COTAR.

2,5 milioane de asigurați rămân în aer

Cei 2,5 milioane de români asigurați la Euroins riscă să plătească singuri despăgubirile dacă sunt implicați în accidente și asta pentru că service-urile nu mai sunt dispuse să preia aceste datorii, spun reprezentanții COTAR. Foarte multe unități au credite la bancă, iar până în prezent nici banii de la Astra Carpatica și City Insurance nu și i-au recuperat integral. Transportatorii cer Guvernului să împrumute Fondul de Garantare a Asiguraților, pentru plata despăgubirilor pe polițele de la Euroins. În ce privește falimentul Euroins, Guvernul a anunțat o posibilă plafonare a prețurilor și o demarare a procedurilor pentru înființarea companiei de asigurări de stat, după două falimente produse într-un singur an.

Ai o informație care poate deveni ştire?
Scrie-ne pe WhatsApp sau Telegram: 0726.080.191