În 2021 trenurile de călători au întârziat în total 6 ani și 7 luni. Cele de marfă, 77 ani și jumătate / Ce scuze a găsit CFR

În 2021 trenurile de călători au întârziat în total 6 ani și 7 luni. Cele de marfă, 77 ani și jumătate / Ce scuze a găsit CFR

România înregistrează un record negativ. Trenurile de călători au întârziat în 2021 mai bine de 6 ani și jumătate. Reprezentanţii CFR spun că de vină pentru asta sunt vremea şi infrastructura feroviară. Dar dau asigurări că au început să facă modernizări cu bani europeni.

Activitatea Lukoil Ploiesti, in pericol, din cauza embargoului UE asupra titeiului rusesc?

Așadar, sunt întârzieri cu anii la CFR. Călătorii care s-au grăbit, de teamă că ar putea pierde trenul, au făcut-o degeaba.

Aviz amatorilor! O consilieră USR a construit ilegal un bloc între case. Verdict final al instanței

Viteza trenurilor este de aproape 45 km/h
Față de anul precedent, 2020, întârzierile sunt mai mari cu un an și opt luni. Recordul absolut al întârzierilor a fost înregistrat în anul 2018, cu 9 ani de întârzieri totale, potrivit digi24.ro.

In atentia ITM Prahova! Angajatii fabricii Christof Industries, din Brazi, se afla intr-o situatie disperata. Trimisi la munca in strainatate, dar neplatiti!

Parametrul care s-a îmbunătățit în 2021 față de 2020 a fost viteza comercială a trenurilor de călători. Aceasta a crescut de la 43,9 kilometri la oră la 44,68 kilometri la oră anul trecut deci o creștere sub un kilometru la oră. Oricum viteza de circulație rămâne mult în urma celei din majoritatea țărilor europene, transmite clubferoviar.ro.

Care e situația în transportul de marfă
În acest sector numărul trenurilor circulate a crescut de la 327 trenuri pe zi în 2020 la 351 trenuri anul trecut. Corespunzător a crescut și numărul trenurilor ce au circulat regulat de la 204 trenuri la 221 trenuri. Regularitatea a crescut ușor de la 62,4% la 62,96%. Mărimea întârzierilor este însă importantă. Practic, la fiecare 100 de kilometri un tren de marfă a întârziat 178,56 minute deci aproape trei ore. CFR SA spune că sub 1% din întârziere adică 1,10 minute îi pot fi imputabile. Viteza comercială a fost de 15,49 kilometri la oră.

Întârzierile trenurilor de marfă au înregistrat o creștere de la 27.458.171 minute în 2020 la 40.768.712 minute în 2021 (77 ani și șase luni). Întârzierile cauzate de CFR SA au crescut de la 202.315 minute în 2020 la 295.994 minute în 2021 ponderea cea mai mare având intârzierile datorate restricțiilor de viteză. Întârzierile cauzate de OTF Marfă au crescut de la 17.564.709 minute în 2020 la 24.617.009 minute în 2021.

Care sunt cauzele invocate de CFR SA
În cursul anului 2021 CFR SA a asigurat coordonarea circulației pentru un număr mediu zilnic de 1687 trenuri de călători (IR, R, garnituri goale, locomotive izolate)- CFR Călători și 4 operatori de transport feroviar (OTF) cu capital privat care desfășoară trafic de călători. Au mai fost coordonate 657 trenuri de marfă (directe, convoaie, locomotive izolate) – CFR Marfă și 30 OTF cu capital privat care desfășoară trafic de marfă (din care 4 OTF au și trafic de călători).

În perioada ianuarie 2021 – decembrie 2021 circulația feroviară a fost influențată de cazurile de forță majoră de lucrările de reăarații ale infrastructurii feroviare, inclusiv la poduri și podețe, de societățile prestatoare de servicii către CFR SA de lucrările de ridicare a restricțiilor de viteză executate de personal CFR SA și de lucrările pe Coridorul IV pe tronsoanele Ghioroc – Simeria, Simeria -Coșlariu, Coșlariu – Sighișoara, Sighișoara – Brașov.