Industria auto ține prețurile sus! De ce dispar mașinile ieftine

Industria auto ține prețurile sus! De ce dispar mașinile ieftine

Deși berlinele și SUV-urile încărcate de gadgeturi rămân extrem de populare, au devenit și extrem de scumpe, în special versiunile electrice.

Primaria Albesti Paleologu, amendata de Garda de Mediu Prahova! Tone de deseuri, descoperite in Cricovul Sarat

Prețul mediu al unui vehicul electric vândut în SUA depășește acum 66.000 de dolari; săptămâna trecută, Ford Motor a majorat prețul pickup-ului F-150 Lightning, care se vinde foarte bine, pentru a doua oară în aproximativ două luni, dând vina pe creșterea costurilor materiilor prime.

Activitatea Lukoil Ploiesti, in pericol, din cauza embargoului UE asupra titeiului rusesc?

Prețurile ridicate sunt regresive din punct de vedere social și pun în pericol o redresare a vânzărilor de automobile în urma pandemiei, subminând totodată tranziția energetică. Chiar și beneficiarii acestei tendințe, cum ar fi Elon Musk de la Tesla, recunosc că prețurile de vânzare au atins „niveluri jenante”. Dar le convin.

Aviz amatorilor! O consilieră USR a construit ilegal un bloc între case. Verdict final al instanței

În condițiile în care creditele ieftine nu mai saltă vânzările, iar temerile legate de recesiune sunt în creștere, producătorii de automobile vor trebui să găsească alte modalități de a le oferi cumpărătorilor mai multă răbdare.Cei care le pot oferi un vehicul fără complicații la un preț atractiv – cum ar fi marca de buget Dacia – ar trebui să beneficieze.

Deficitul de semiconductori, care a afectat industria în ultima vreme, se ameliorează încet-încet, însă orice răgaz pentru cumpărătorii de automobile a fost temperat de creșterea costului de finanțare a unui vehicul. Și oricine speră să găsească un vehicul la mâna a doua ieftin va fi dezamăgit: stocurile sunt cele mai reduse la prețuri mai mici.

General Motors și Chrysler au intrat în faliment în 2009 ( Ford a evitat la limită o soartă similară) atunci când prețurile în creștere ale combustibilului și ale materiilor prime au determinat cumpărătorii să respingă SUV-urile consumatoare de benzină de la Detroit, iar consumatorii s-au orientat în schimb către sedanurile asiatice mai eficiente din punct de vedere al consumului.

Finanțele constructorilor sunt acum într-o stare mult mai bună; registrele de comenzi sunt încă pline, stocurile dealerilor sunt scăzute, iar tendința SUV pare ireversibilă. Cu toate acestea, există tot mai multe semne ale unui șoc de accesibilitate.

Creșterea ratelor dobânzilor și încrederea scăzută a consumatorilor au afectat vânzările de mașini la mâna a doua (adesea un indicator al ceea ce se va întâmpla cu vânzările de mașini noi).

Mantra profitului
Până acum, clienții au avut de suferit mai mult decât producătorii. Ultimii au profitat din plin de deficitul de cipuri prin creșterea prețurilor, reducerea stimulentelor pentru achiziție și acordând prioritate modelelor scumpe. Și cele entry-level nu au urmaș.

„Valoare, nu volume” a devenit mantra industriei și a făcut minuni pentru marjele de profit ale producătorilor. Dar o astfel de abordare „lasă un vid potențial de vânzări pe care concurenții chinezi și mărcile low-cost pot încerca să-l umple”, spune analistul Jefferies Philippe Houchois.Acest lucru este valabil mai ales în cazul vehiculelor electrice, deoarece loialitatea consumatorilor față de marcă nu s-a stabilit încă în mod ferm.

Potrivit Schmidt Automotive Research, aproximativ 5% din vânzările de vehicule electrice din Europa de Vest în primele șapte luni ale acestui an au fost realizate de producătorii chinezi. Compania chineză BYD a extins săptămâna trecută ofensiva de vânzări europene incipientă prin încheierea unui contract de 100.000 de vehicule cu firma germană de închirieri auto Sixt SE. Great Wall Motor se pregătește să livreze EV-uri mici în Europa, în ciuda tarifelor de import de 10% impuse de blocul comunitar.

Există multe lucruri pe care industria auto le poate face singură pentru a reduce prețurile. Producătorii pot începe prin a renunța la o parte din marjele lor de profit record. Dealerii își pot permite, de asemenea, să lase o parte din bani pe masă – să nu mai vândă peste prețul de vânzare recomandat.

Mai presus de toate, industria trebuie să-și concentreze mai mult eforturile asupra mașinilor pe care și le pot permite clienții de masă. Ieftin nu înseamnă musai neatrăgător.