„Nu vrem ca banii noştri să contribuie la prelungirea luptelor”. Musulmanii din Orientul Mijlociu boicotează produsele occidentale

„Nu vrem ca banii noştri să contribuie la prelungirea luptelor”. Musulmanii din Orientul Mijlociu boicotează produsele occidentale

O mişcare de boicotare a produselor occidentale a câştigat, progresiv, teren în lumea arabă de când a început războiul între Israel şi Hamas, relatează AFP, citată de Agerpres.

Nicolae Ciucă, în vizită electorală la Ploieşti: „Astăzi, PNL Prahova se regrupează și își schimbă direcția de atac”

„Am început să boicotăm toate produsele care susţin Israelul, în solidaritate cu palestinienii”, spune o adolescentă într-un mini-market din Bahrein, în timp ce-şi consultă tableta unde sunt listate mărcile acuzate că susţin Israelul în războiul cu Hamas. „Nu vrem ca banii noştri să contribuie la prelungirea luptelor”, explică ea.

Primarul Polițeanu vrea parteneriat cu Virgiliu Nanu (CJ Prahova) pentru organizarea Târgului de Crăciun din Ploieşti

Deşi adepţi ai mâncărurilor fast-food americane, această adolescentă şi fratele ei s-au alăturat unei campanii lansate pe reţelele sociale, mai ales pe TikTok, care îndeamnă la boicotarea produselor şi a mărcilor occidentale descrise ca fiind pro-israeliene.

Mircea Roșca, Președintele PNL Prahova: „Optimiști și implicați, împreună construim un viitor mai bun pentru comunități”

Promovată de tineri familiarizaţi cu noile tehnologii, campania de boicot propune website-uri, extensii şi aplicaţii de mobil pentru identificarea produselor care să fie evitate. Pe navigatorul Google Chrome, extensia PalestinePact permite, de asemenea, eliminarea publicităţii pentru produsele aflate pe listă.

Dar nu lipsesc nici metodele tradiţionale. De pildă, pe marginea unei autostrăzi din Kuweit, mari panouri pe care altfel ar trebui amplasate afişe publicitare arată imagini cu copii din Fâşia Gaza bandajaţi şi pătaţi de sânge. Un slogan-şoc se adresează pe acele panouri celor care încă nu s-au alăturat mişcării de boicot: „Aţi ucis un palestinian astăzi?”.

Sprijinul Occidentului faţă de ofensiva armatei israeliene în Fâşia Gaza a demonstrat că principiile în materie de „drepturi ale omului nu se aplică tuturor și a consolidat mişcarea de boicot în Kuweit”, observă un activist local, Mishari Al-Ibrahim.

Compania americană de fast-food McDonald’s a devenit ţinta predilectă a boicotului din lumea arabă, după ce franciza sa din Israel a anunţat, luna trecută, că va oferi mese gratuite armatei israeliene. Văzând apelurile de a-i fi boicotate produsele, McDonald’s Kuwait a promis că va oferi un ajutor de de dolari pentru locuitorii din Fâşia Gaza, în timp ce proprietarii francizei din Qatar au promis un ajutor similar de de dolari.

Reţeaua americană de restaurante Pura Vida Miami şi cea britanică de produse de patiserie, Maitre Choux, şi-au închis afacerile în Qatar după ce proprietarii acestor companii au exprimat poziţii pro-israeliene pe reţelele sociale.

În Egipt, o veche marcă locală de băuturi răcoritoare, strivită de concurenţa străină, şi-a făcut o revenire în forţă în urma boicotului împotriva produselor occidentale. Totuşi, acest boicot a căpătat în Egipt o asemenea amploare încât riscă să dăuneze economiei, prin efectele sale asupra investiţiilor străine, avertizează Federaţia Camerelor de Comerţ Egiptene, care a subliniat că şi companiile egiptene sunt afectate, respectiv cele care deţin licenţe sau sunt francize.

Într-un magazin alimentar din Amman, capitala Iordaniei, ţară unde mesajele pe reţelele sociale îndeamnă consumatorii să nu „plătească pentru gloanţe”, un localnic, Abu Abdallah, examinează cu atenţie eticheta unei sticle de lapte. „Ah! E fabricat în Tunisia”, constată acest iordanian, un susţinător clar al boicotului împotriva produselor occidentale. „Măcar atât putem face pentru fraţii noştri din Gaza”, spune el.

Ai o informație care poate deveni ştire?
Scrie-ne pe WhatsApp sau Telegram: 0726.080.191