Pasagerii de la bordul submersibilului Titan și-au petrecut ultimele momente din viață ascultând muzică în beznă, potrivit informațiilor prezentate de The New York Times.
Publicația scrie, într-un articol amplu care prezintă și mărturia soției miliardarului britanic mort împreună cu fiul său în expediția spre epava Titanicului, despre cum s-au pregătit cei cinci pasageri și cum au arătat, cel mai probabil, ultimele lor clipe din viață.
Tatăl și fiul Shahzada și Suleman Dawood, miliardarul britanic Hamish Harding, pilotul francez Paul-Henri Nargeolet și Stockton Rush, directorul executiv al companiei OceanGate care deținea submersibilul, au fost uciși în urma unei implozii catastrofale.
Ultima poză cu Shahzada și Suleman, în vârstă de 19 ani, a fost publicată de familia acestora. Cei doi sunt fotografiați pe nava-mamă, Polar Prince, purtând o jachetă portocalie impermeabilă și o vestă de salvare chiar înainte de a se urca la bordul submersibilului Titan.
Christine Dawood, soția lui Shahzada și mama lui Suleman, care se afla și ea pe vas, a spus că au primit și costume special concepute de OceanGate, pantaloni impermeabili, cizme cu vârf de oțel și căști.
Cei doi au fost aproape să rateze expediția după ce zborul lor inițial de la Toronto la St John’s din Newfoundland a fost anulat și zborul următor a avut întârziere.
Proeminenta familie britanică, de origine pakistaneză, i-a întâlnit pe Stockton Rush și soția sa în februarie, într-o cafenea din Marea Britanie, unde au discutat despre proiectarea și siguranța submersibilului.
În zilele dinaintea morții lor, pasagerii au participat la întâlniri și prezentări la bordul navei-mamă a submersibilului, Polar Prince, un fost spărgător de gheață al Gărzii de Coastă canadiane.
Pasagerilor li s-a spus să mănânce puțin cu o zi înainte de scufundare și să nu bea cafea în acea dimineață.
De asemenea, li s-a cerut să încarce melodiile preferate pe telefon pentru a le reda pe un difuzor Bluetooth în timpul scufundării, însă Stockton Rush a insistat să nu fie inclusă muzică country.
Li s-a mai spus să poarte șosete groase și o căciulă, deoarece se va răci cu cât submersibilul va coborî mai adânc.
Cei cinci au fost, de asemenea, avertizați că s-ar putea uda la picioare din cauza condensului care s-ar forma pe podea.
În timpul scufundării, victimele ar fi văzut doar creaturi marine bioluminiscente prin hubloul îngust în drumul către epava Titanicului, în timp ce proiectoarele au fost stinse până când submersibilul ar fi ajuns pe fundul oceanului pentru a economisi bateria.
Rush, pilotul, stătea de obicei în spatele submersibilului, departe de hublou. Ceilalți stăteau cu spatele la pereții curbați.
Submersibilul cobora de obicei cu aproximativ 25 de metri pe minut, conform New York Times, astfel încât cei aflați la bord nu ar fi simțit nici un sentiment de mișcare.
Ziarul american a mai raportat că mai multe misiuni ale submersibilului Titan au fost anulate decât cele care s-au realizat.
Primele patru scufundări OceanGate din acest an nu au ajuns la Titanic.
Au existat preocupări extinse de siguranță, mai mulți experți în submersibile semnalând probleme.
În timpul unei misiuni Titan în 2021, scafandrii au trebuit să-și miște greutatea dintr-o parte în alta pentru a disloca greutățile atașate submersibilului, pentru revenirea navei la suprafață atunci când o scufundare a fost întreruptă.
Mai multe investigații asupra imploziei sunt în desfășurare după ce bucăți de resturi au fost găsite la aproximativ 487 de metri de Titanic, la cinci zile după ce a fost pierdut contactul cu Titan.