Toyota a anunțat că a făcut o descoperire care îi va permite să construiască o baterie în stare solidă cu o autonomie de aproape 1200 de kilometri care s-ar putea reîncărca în doar 10 minute, informează The Guardian. Totodată, dimensiunea, greutatea și costurile de producție ale bateriilor ar fi înjumătățite.
Al doilea mare constructor de automobile din lume lucrează deja la un plan prin care să producă mașini cu baterii în stare solidă până în 2025.
Bateriile în stare solidă utilizează un electrolit solid în loc de un electrolit lichid pentru a transporta ioni între electrozii bateriei și oferă beneficii evidente față de acumulatorii de tip litiu-ion montați în prezent pe mașinile electrice.
Marți, Toyota a anunțat că a reușit să simplifice procesul de producție a materialului din care sunt construite bateriile în stare solidă, considerând descoperirea drept un progres uriaș care ar putea duce la scăderea timpilor de încărcare și extinderea autonomiei.
„Atât pentru bateriile în stare lichidă și cele în stare solidă, urmărim să schimbăm drastic situația actuală, în care acumulatorii sunt prea mari, grei și scumpi. Urmărim înjumătățirea acestor factori”, a declarat Keiji Kaita, președintele diviziei de cercetare Toyota.
Kaita a anunțat că Toyota a găsit o modalitate să facă bateriile mai durabile și este de părere că ar putea produce o baterie în stare solidă cu autonomie de 1200 de kilometri care s-ar putea încărca în 10 minute sau mai puțin.
Toyota estimează că va putea fabrica baterii în stare solidă pentru autovehicule până în 2027, potrivit Financial Times.
Bateriile în stare solidă au fost considerate elementul care ar putea revoluționa piața mașinilor electrice, promițând să reducă timpii de încărcare, să extindă autonomia și să reducă riscul de incendiu asociat cu bateriile litiu-ion.
Cu toate acestea, bateriile în stare solidă au fost considerate până acum prea dificil de construit, dar și prea scumpe, iar utilizarea lor a fost limitată. Toyota crede că poate simplifica procesul de producție și fabrica baterii în stare solidă cu costuri mai mici decât bateriile litiu-ion.