Protecția Consumatorilor (ANPC), condusă de social democratul Horia Constantinescu, își va majora puternic flota auto, de la circa 120 de vehicule și autospecială blindată în prezent, la 273 de autoturisme, la care se adaugă și o ambarcațiune cu motor care va avea o capacitate de 10 locuri, arată un proiect care se va afla miercuri pe masa Guvernului.
Proiectul motivează această suplimentare arătând că „personalul cu atribuții de control formează echipe de minim 2 comisari și au nevoie în vederea deplasării la operatorii economici, dar și a faptului că operațiunile de control pot avea caracter urgent, faptele săvârșite de către operatorii economici fiind necesar a fi constatate cu maximă operativitate 5 atât de către comisari, cât și de către superiorii acestora ce coordonează sau chiar participă în cadrul acțiunii”.
Totodată, achiziționarea unei ambarcațiuni cu motor pentru transport persoane de 10 locuri este necesară „astfel încât Autoritatea să poată acorda aceeași atenție și consumatorilor și operatorilor economici din zonele greu accesibile, cum sunt cele din Delta Dunării, majoritatea locațiilor controlate nu pot fi accesate decât prin utilizarea unui astfel de mijloc de transport”, mai arată inițiativa legislativă.
Proiectul arată că suplimentarea parcului auto existent se va realiza în limita fondurilor alocate cu această destinație în buget.
În plus, instituția va trece și printr-o serie de reorganizări interne.
Astfel, va avea loc o primă etapă de reformare a Autorității și a structurilor subordonate, prin revizuirea structurii organizatorice (organigrama), luând în considerare ca factor primordial numărul operatorilor economici arondați fiecărui județ.
Astfel se va asigura „o eficientizare a activităţii, o mai bună coordonare a acțiunilor de control, a tematicilor dispuse și necesare, de responsabilizare, de implicare directă, precum şi de constituire a unor structuri administrative fluide și facile, în concordanță cu numărul de personal alocat județelor, cu atribuții în activitatea de control”.
Conform proiectului, în momentul de față gradul de încarcăre profesională per comisar are un nivel foarte ridicat în anumite zone ale țării, total disproporționat – cu numărul operatorilor economici, iar această balanță poate fi echilibrată prin păstrarea numărului actual de posturi de la nivel national, dar prin redistribuirea acestora.
Noua structură organizatorică a Comisariatelor Regionale pentru Protecția Consumatorilor:
C.R.P.C. Regiunea Nord – Est (IAŞI) – 11 posturi regiune central (1 post Comisar șef +10) + 69 posturi C.J.P.C.-uri = total 80 posturi
C.R.P.C. Regiunea Vest (TIMIŞ) – 10 posturi regiune central (1 post Comisar șef +9) + 50 posturi C.J.P.C.-uri = total 60 posturi
C.R.P.C. Regiunea Nord – Vest (CLUJ) – 11 posturi central (1 post Comisar șef +10) + 77 posturi C.J.P.C.-uri = total 88 posturi
C.R.P.C. Regiunea Centru (BRAŞOV) – 11 posturi regiune central (1 post Comisar șef 10 +10) + 66 posturi C.J.P.C.-uri = total 77 posturi
C.R.P.C. Regiunea Sud – Est (GALAŢI) – 10 posturi regiune central (1 post Comisar șef +9) + 71 posturi C.J.P.C.-uri = total 81 posturi
C.R.P.C. Regiunea Sud – Muntenia (PLOIEŞTI) – 11 posturi regiune central (1 post Comisar șef + 10) + 76 posturi C.J.P.C.- uri = total 87 posturi
– „Direcția Economică” (director , șefi serviciu și posturi execuție) care va coordona prin „Serviciul FinanciarContabilitate și Salarizare” și „Serviciul Achiziții Publice și Administrativ” aplicarea unei politici unitare de personal, din necesitatea coordonării personalul angajat în cadrul compartimentelor de specialitate de la nivelul structurilor subordonate.
– „Direcția Resurse Umane”, (director, șefi serviciu și posturi execuție) aceasta a fost gândită prin prisma aplicării unei politici unitare de personal, din necesitatea coordonării personalul angajat în cadrul compartimentelor de specialitate de la nivelul structurilor subordonate, precum și a folosirii cât mai eficientă a resursei umane, pentru a atinge atât scopurile generale organizaţionale, cât şi pe cele individuale. Direcția va avea în subordine actualul “Serviciul Resurse Umane” și nou înființatul “Serviciul Administrarea Personalului la Nivel Național”.
Direcția Generală Laboratoare Larex se desființează și se reînființează sub titulatura de Direcția Laboratoare Larex care va avea în componență următoarele laboratoare: – laborator microbiologie – laborator produse agroalimentare – laborator instrumental – laborator textile – laborator produse petroliere – laborator pentru analiza calitatii vinurilor, bauturilor alcoolice.
Laboratorul pietre prețioase, proces kimberley și încercări metale prețioase va fi mutat (relocat) în subordinea Direcției Metale Prețioase, Pietre Prețioase și Proces Kimberley, organizat la nivel de birou.