Aerul condiţionat din maşină poate face mai mare pagubă dacă nu este folosit corect. Trucuri pentru şoferi

Aerul condiţionat din maşină poate face mai mare pagubă dacă nu este folosit corect. Trucuri pentru şoferi

Dacă nu aţi ajuns înainte de venirea caniculei în service, nu mai amânaţi verificarea instalaţiei de aer condiţionat. Fiecare clipă în care aerul pe care îl respiraţi în habitaclu trece printr-un filtru îmbâcsit e un pericol. 

Mădălina Lupea, disperată să-şi ascundă problemele cu legea! A cerut Curții de Apel să-i treacă numele „la secret”. Instanța a refuzat solicitarea!

Cum folosim aerul condiţionat din maşină

  • Specialist service auto: Acesta este un filtru vechi, se poate observa.
  • Reporter Observator: După cât timp ajunge un filtru să arate aşa, în felul ăsta?
  • Specialist service auto: În România, undeva la patru luni de zile. Vă imaginaţi că ceea ce respirăm noi este destul de poluat. Şi aşa ar trebui să arate un filtru nou. 

„Se leagă aparatul de maşină, aparatul să înceapă procedura de încărcare cu freon. Este o perioadă de recuperare a cantităţii de freon vechi, apoi se face o vidare, după care urmează testul de pierderi. În momentul în care testul de pierderi a ieşit că este în regulă, se procedează la încărcarea cu freon a instalaţiei”, explică Petre Dinulescu, administrator service auto.

Nanu şi Volosevici, în dialog cu sute de ploieşteni din cartierele Muzicanți şi Bereasca

Odată ajunşi pe mâna specialiştilor, aceştia vor verifica gradul de încărcare a instalaţiei cu freon şi vor completa cantitatea necesară. În cazul maşinii noastre, deşi nu ştiam, freonul era la jumătate. „Faza reciclare şi faza încărcare. Aveaţi aproape jumătate de freon, din calitatea de freon, lipsă”, adaugă Petre Dinulescu, administrator service auto.

În atenția Poliției Prahova/ „3000 de cetățeni au obținut ilegal domiciliu sau viză de flotant în Câmpina!”

Trucuri eficiente pentru şoferi

E bine să ştim şi câteva practici prin care să utilizăm aerul condiţionat mai eficient. „Într-o maşină lăsată în soare, temperatura dinăuntru ajunge să fie mult mai ridicată decât cea din exterior. Tocmai de aceea, specialiştii ne recomandă ca prim pas atunci când urcăm în maşină să coborâm mai întâi ferestrele, aşteptăm 5 minute pentru ca aerul din interior să ajungă la aceeaşi temperatură de afară şi abia apoi putem porni aerul condiţionat”, spune Cristina Oprea, reporrter Observator.

Mare grijă şi la felul în care orientăm curentul de aer rece. În mod firesc, aerul cald se poziţionează în partea de sus a oricărei încăperi. Aşa că ideal este să răcim această zonă, deci să ţinem aerul condiţionat în poziţia care eliberează răcoarea spre plafon. O recomandare pe care o fac şi medicii.

Cum evităm să răcim de la aerul condiţionat

„Persoanele care au condiţii preexistente la ORL, doar la fluxul de aer rece pot să acuze obstrucţie nazală, congestie, presiune, durere de cap. În principiu ar trebui să fie către platfon, ar trebui să producă o temperatură ambientală, fluxul de aer să nu fie în zona feţei, nasului, sinusurilor, ochilor”, recomandă Andrei Osman, specialist ORL.

E bine să folosim şi recircularea aerului. Şi, nu în ultimul rând, să reţinem că nu există o legătură între consumul de carburant şi utilizarea aerului condiţionat, mai spun specialiştii.

Ai o informație care poate deveni ştire?
Scrie-ne pe WhatsApp sau Telegram: 0726.080.191