Prețul mic scris mare, prețul mare scris mic. ANPC îi obligă pe operatori să afișeze prețul de ofertă și cel inițial la aceeași mărime

Prețul mic scris mare, prețul mare scris mic. ANPC îi obligă pe operatori să afișeze prețul de ofertă și cel inițial la aceeași mărime

Au explodat în ultima perioadă etichetele colorate cu prețuri mici și mari la diversele produse. Clienții sunt atrași de multe ori de multe ori de prețurile mici, afișate cu cifre mai mari, dar de care nu beneficiază decât în anumite condiții. Astfel, când ajung la casă, află că au de plătit mai mult.

Bombă ecologică, la Câmpina. Gunoaie şi resturi din construcții, îngropate de o firmă care a câştigat un contract de 1,8 milioane cu Primăria

De exemplu, un lanț de magazine are la raft etichete cu trei prețuri. Unul mare, vizibil, și altele două, mai mici. Clienții sunt atrași de prețul mai mic și pun produsele în coș, dar când să plătească, află că dacă nu au card de fidelitate sau o aplicație instalată, plătesc mai mult.

Adevărul lui Andrei Volosevici: un interviu “pe bune” despre realitatea din ultimii 4 ani

„Perioada în care prețul MARE era scris MIC și cel MIC era scris MARE, pentru a vă atrage și a vă creea situații nedorite și neașteptate, S-A ÎNCHEIAT! Mai ales persoanele în vârstă, în unele farmacii, de exemplu, luau de pe raft un produs, uitându-se la prețul mic, scris cât raftul de mare, urmând să afle la casă că pe eticheta era scris mic mic de tot și prețul MARE, dar real, fără a avea eventual cardul fermecat! Nu va mai exista prețul pentru care trebuia folosită lupa!”, a transmis Horia Alexandrescu, șeful ANPC.

Bătaie de joc! Elevii navetişti plătesc din buzunar abonamentele care ar fi trebuit sa fie gratuite! Vicele CJ Cristian Apostol dă vina pe Inspectoratul Şcolar

În Monitorul Oficial nr. 575 din 26 iunie 2023 a fost publicat Ordinul Autorității Naționale Pentru Protecția Consumatorilor nr. 182 din 30 martie 2023 – privind obligația operatorilor economici de a asigura consumatorilor informații clare și neechivoce cu privire la prețul produselor.

Art. 1. Prezentul ordin stabilește condițiile de informare corectă și neechivocă cu privire la afișarea prețurilor produselor comercializate atât prin vânzare directă, cât și la distanță, prin utilizarea/intermediul cardurilor de fidelitate sau altor instrumente de fidelizare a consumatorilor emise de către operatorii economici, pentru a facilita compararea prețurilor.

Art. 2. În cazul unei vânzări directe, operatorii economici sunt obligați să informeze consumatorii prin aplicarea pe produs sau în imediata vecinătate unde este expus produsul cel puțin a prețului celui mai mare al produsului respectiv, chiar dacă este afișat și prețul redus ca urmare a folosirii unui card de fidelitate sau a altor instrumente de fidelizare a consumatorilor emise de operatorul economic, utilizând pentru toate prețurile aceleași caractere de font, culoare, mărime și alte caracteristici.

Art. 3 În cazul unei vânzări online, operatorii economici sunt obligaţi să informeze consumatorii prin afișarea în același câmp vizual în care este expus produsul cel puţin a preţului celui mai mare al produsului respectiv, chiar dacă este afișat și prețul redus ca urmare a folosirii unui card de fidelitate sau a altor instrumente de fidelizare a consumatorilor emise de operatorul economic, utilizând pentru toate preţurile aceleași caractere de font, culoare, mărime și alte caracteristici.

Art. 4. — Solicitarea și utilizarea de către operatorii economici a cardurilor de fidelitate sau altor instrumente de fidelizare a consumatorilor la comercializarea produselor fără să se asigure beneficii consumatorilor sunt interzise.

Ai o informație care poate deveni ştire?
Scrie-ne pe WhatsApp sau Telegram: 0726.080.191