Un ploieștean a câștigat procesul cu „La Fântâna” după ce compania a refuzat să îi rezilieze contractul și i-au cerut compensații ilegale

Un ploieștean a câștigat procesul cu „La Fântâna” după ce compania a refuzat să îi rezilieze contractul și i-au cerut compensații ilegale

După „modelul” clauzelor ilegale practicate de companiile de telefonie mobilă, un ploieștean a avut o experiență neplăcută atunci când a vrut să rezilieze contractul cu furnizorul de apă la dozator La Fântâna.

Virgil Nanu a semnat la București un proiect de peste 5 milioane de lei pentru Prahova, în cadrul Programului Tranziție Justă

Circul a început atunci când clientul a solicitat rezilierea contractului pe motiv că se muta la altă adresă și nu mai avea nevoie de serviciile La Fântâna, însă furnizorul i-a respins solicitarea, cerându-i să plătească penalizări pe motiv că „nu a expirat perioada contractuală”.

Ședință la CJ Prahova/ Rețeaua de gaze de pe Valea Slănicului, în proces accelerat!

Așa cum spuneam, potrivit legii, această clauză, practicată de mulți furnizori de bunuri şi servicii, este considerată abuzivă.

E oficial! Veste uriasă pentru Titi „Prosop” și sportivii săi: Consiliul Local a aprobat cumpărarea sălii de sport de către municipalitate!

Deși a anunțat oficial, telefonic și prin email, compania că vrea să renunțe la serviciu, cerându-le să vină să ridice dozatorul, răspunsul primit a fost un refuz categoric. La Fântâna a condiționat rezilierea abonamentului cerându-i ploieșteanului să plătească o sumă considerabilă, aferentă lunilor rămase până la finalul perioadei contractuale.

„Le-am transmis că, dacă nu vin să ridice dozatorul, îl voi lăsa în stradă. A fost o amenințare care a funcționat. A doua zi un angajat a venit să ridice echipamentul. Totul a fost consemnat într-un proces-verbal și confirmat inclusiv printr-un e-mail oficial.”, ne-a povestit bărbatul.

Cu toate că situația părea rezolvată, la scurt timp, ploieșteanul a primit o citație prin care era chemat în instanță. Firma La Fântâna îi cerea să plătească lunile rămase din contract, o sumă de aproximativ 600 de lei, deși dozatorul fusese deja returnat.

„Mulți abonați, speriați de un proces, ar fi plătit fără să se mai complice. Dar am decis să merg în instanță și să îmi apăr drepturile. Nu e vorba despre suma, ci despre faptul ca prea multă vreme aceste companii au acționat ca stăpâni pe plantație.”, mai spune omul.

Acesta a prezentat instanței toate documentele care dovedeau că nu mai avea nicio obligație contractuală și, așa cum e firesc să se întâmple, Judecătoria Ploiești i-a dat dreptate și a stabilit că penalizările impuse de furnizor erau nejustificate și ilegale.

Un semnal de alarmă pentru toți consumatorii

Acest caz ar trebui să fie un avertisment pentru toți cei care se confruntă cu astfel de situații. Din păcate, multe companii mizează pe faptul că oamenii nu cunosc legea sau se tem să ajungă în instanță. Așa ajung să plătească bani pe care, de fapt, nu îi datorează.

Dacă vă aflați într-o situație similară, nu cedați presiunilor! Verificați contractele, documentați-vă și, dacă e nevoie, mergeți în instanță. Doar așa, companiile vor învăța că nu își mai pot bate joc de clienți.

Ai o informație care poate deveni ştire?
Scrie-ne pe WhatsApp sau Telegram: 0734.908.468