Podul din România al cărui test de rezistență s-a făcut cu constructorul sub pod. A fost cel mai lung din Europa

Podul din România al cărui test de rezistență s-a făcut cu constructorul sub pod. A fost cel mai lung din Europa

Au rămas lucruri încă neștiute despre cel mai frumos pod din Romania, proiectat de inginerul Anghel Saligny și inaugurat pe data de 19 septembrie 1895. La acea vreme era cel mai lung din Europa şi printre cele mai importante poduri metalice cu deschidere mare din lume. Un alt detaliu foarte important este că la acest pod s-au folosit în premieră mondială grinzi cu console, iar testul de rezistență s-a făcut cu cosntructorul sub pod.

Bănicioiu, „paradit” doar cu denunțul lui Cocoş. Victor Ponta dezvaluie cum a fabricat DNA dosarul ex-ministrului Nicolae Banicioiu, achitat in prima instanta: „Pro Romania si PMP trebuiau eliminate din Parlament”

Testul de greutate

La inaugurarea oficială a Podului Carol, astăzi Podul de la Cernavodă au asistat nu numai regele Carol I, ci şi numeroşi alţi conducători ai ţării. În prezența celor mai importanți oameni ai vremii, a avut loc testul de greutate al podului.

Surse/ Licitație măsluită, la CJ Prahova: Vicele Cristian Apostol a dat ordin ca firma unei foste consiliere PNL să câştige transportul de persoane în Prahova

Trebuie spus că la construcția acestuia, cosniderat o adevărataă minune la acea vreme în Europa, s-au folosit în premieră mondială grinzi cu console pentru suprastructura podului şi oţelul moale la tabliere.

Hidro Prahova continuă să îşi bată joc: Mii de prahoveni, lăsați fără apă potabilă. De vină e… seceta!

Cel mai important moment al zilei a fost testarea rezistenţei podului cu un convoi de 15 locomotive grele. În acest timp, constructorul, genialul Anghel Saligny, a așteptat trecerea acestora sub pod, într-o șalupă.

Saligny a garantat cu propria viaţă calitatea podului

Convins de calitatea construcţiei sale, Saligny s-a urcat cu alţi muncitori de rând într-o şalupă pe care a ancorat-o chiar sub pod.

Practic, Saligny a garantat cu propria sa viaţă calitatea podului, iar convoiul de locomotive a trecut cu bine pe celălalt mal al Dunării. „Ştiam că va ţine!”, a fost reacţia lui Saligny.

Numele oficial al construcţiei a fost Podul Carol I.

Podul de la Cernavodă de peste Dunăre are o deschidere centrală de 190 metri şi alte 4 deschideri de 140 metri, alături de un viaduct cu 15 deschideri de 60 metri.

Este la 30 de metri peste nivelul apelor mari ale Dunării pentru a permite trecerea vaselor cu cele mai mari catarge.

La vremea respectivă, a fost cel mai lung pod din Europa şi al treilea ca lungime din întreaga lume.

La capătul podului dinspre Cernavodă a fost ridicat un fascinant monument din bronz reprezentând doi dorobanţi, în memoria eroilor căzuţi în Războiul de Independenţă. Dorobanţii şi stemele au fost realizate de sculptorul francez Léon Pilet (1836-1916), iar o parte din contravaloarea lor a fost suportată de Ambasada Franţei, în cinstea regelui Carol I.

Ai o informație care poate deveni ştire?
Scrie-ne pe WhatsApp sau Telegram: 0726.080.191