Supermarket La Cocoș va avea acționari trei fonduri de investiții puternice

Supermarket La Cocoș va avea acționari trei fonduri de investiții puternice

Supermarket La Cocoș, singurul comerciant român care a intrat în top 10 cele mai mari companii din comerțul alimentar din țara noastră, în funcție de cifra de afaceri, a atras trei investitori puternici. Este vorba de Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD), CEECAT Capital Fund şi Morphosis Capital Fund II. Fondurile atrase vor fi folosite în dezvoltarea lanțului și creșterea numărului de magazine într-un ritm alert în marile orașe din România.

Bănicioiu, „paradit” doar cu denunțul lui Cocoş. Victor Ponta dezvaluie cum a fabricat DNA dosarul ex-ministrului Nicolae Banicioiu, achitat in prima instanta: „Pro Romania si PMP trebuiau eliminate din Parlament”

Potrivit Ziarului Financiar, cei trei investitori au devenit acţionari majoritari în cea mai puternică afacere antreprenorială din comerţul alimentar local, un business de circa 1 mld. lei (200 mil. euro), fondat de antreprenorii prahoveni Iulian şi Gianina Nica.

Surse/ Licitație măsluită, la CJ Prahova: Vicele Cristian Apostol a dat ordin ca firma unei foste consiliere PNL să câştige transportul de persoane în Prahova

“În calitate de fondator al lanţului de magazine La Cocos, sunt convins că această asociere reprezintă o oportunitate extraordinară de a creşte eficienţa şi de a accelera expansiunea companiei noastre. După aproape un deceniu de la deschiderea primului magazin în 2014, în Ploiesti, am realizat că extinderea noastră de la nivel local la nivel naţional necesită resurse financiare semnificative. În final, pot spune că, această asociere strategică nu ne va aduce doar un asociat şi o resursă financiară adecvată, ci ne va aduce şi un partener valoros, specializat în strategii de dezvoltare şi implementare a proiectelor la scară largă, având un obiectiv comun: să devenim prima companie din comerţul alimentar autohton care va depăşi pragul de 1 miliard de euro în vânzări, în anul 2029. Împreună cu echipa La Cocos, doresc să mulţumim investitorilor pentru încrederea pe care ne-au acordat-o şi pentru faptul că s-au alăturat acestui obiectiv ambiţios”, a declarat Iulian Nica pentru zf.ro.

Hidro Prahova continuă să îşi bată joc: Mii de prahoveni, lăsați fără apă potabilă. De vină e… seceta!

Injecția de capital va fi folosită pentru dezvoltarea mult mai rapidă a reţelei de hipermarketuri Supermarket la Cocoș la nivel național. Astfel, lanțul va putea deține 10 magazine în următorii patru ani, target ce ar fi fost atins prin forțe proprii abia peste 15 ani.

Noii investitori s-au declarat bucuroși de perfectarea acestei tranzacții și au apreciat efortul antreprenorial al familiei Nica.

Iată ce au declarat sursei citate reprezentanții noilor acționari:

„Suntem bucuroşi să sprijinim creşterea şi expansiunea La Cocoş în România alături de co-investitorii noştri, Morphosis Capital şi CEECAT Capital. Retailul alimentar este unul dintre cele mai active sectoare de interes pentru BERD, iar această investiţie reprezintă o oportunitate excelentă pentru Bancă de a sprijini scalarea unui model de afaceri inovator de retail pe o piaţa atractivă precum România, condusă de un antreprenor puternic şi apreciat, Iulian Nica”, spune Tamas Nagy, Co-Head of EBRD Private Equity.

„Suntem entuziasmaţi să sprijinim La Cocoş în extinderea prezenţei sale geografice în România. Iulian şi echipa sa au dezvoltat un format unic şi de succes, iar cu ajutorul investiţiei noastre comune credem că La Cocoş poate deveni un campion naţional şi lider regional în sectorul său. De asemenea, suntem entuziasmaţi să lucrăm împreună cu Iulian şi cu partenerii noştri de la BERD şi Morphosis în această călătorie”, a declarat Anthony Stalker, Partener în cadrul CEECAT Capital şi Preşedinte al Comitetului Consultativ de Investiţii.
„Suntem încântaţi să investim în La Cocoş, o poveste antreprenorială locală de succes, care şi-a demonstrat performanţa remarcabilă pe piaţa de retail din România. Această investiţie, a doua pentru Morphosis Capital Fund II, va sprijini expansiunea rapidă a reţelei La Cocoş la nivel naţional. Viziunea noastră comună cu CEECAT Capital şi BERD este de a dezvolta un lanţ de magazine care să răspundă nevoilor atât ale clienţilor B2B, cât şi ale celor B2C, iar La Cocoş să devină un punct de referinţă pentru consumatorii din întreaga ţară, contribuind astfel la creşterea economică şi la consolidarea economiei locale”, a declarat Simona Gemeneanu, Partener, Morphosis Capital.

În prezent, lanțul deține trei magazine, două în Ploiești și al treilea în București, urmând să deschidă alte două unități în țară, la Brașov, respectiv Pitești. Bugetul de investiţii pentru cele două noi magazine e de 16,5 mil. euro.

 

Ai o informație care poate deveni ştire?
Scrie-ne pe WhatsApp sau Telegram: 0726.080.191